سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امام جمعه سمنان: سلامت دین ،اخلاق و بدن در كنار هم ارزشمند است


به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز شنبه در دیدار با مسئولان دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان به مناسبت هفته سلامت ،افزود: سلامتی سرمایه ای با ارزش است و طبابت كاری از جنس پیامبران است.
وی كار در حوزه بهداشت و درمان را با ارزش دانست و اظهار داشت: سه نوع سلامتی دین، اخلاق و بدن داریم كه اگر این سه با هم باشند ارزشمند است.
امام جمعه سمنان تاكید كرد : اگر اخلاق سالم نباشد به دین هم آسیب می رسد، پس این سه نوع سلامتی باید توام مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به تحصیل تعداد قابل توجهی از جوانان در رشته های پزشكی خاطرنشان كرد: جوانان باید در كنار تحصیل، به سلامت اخلاق و دین توجه داشته باشند.
وی خاطرنشان كرد: بهترین مدال برای فعالان حوزه بهداشت و سلامت ،خدمت آنان به سلامت مردم است.
مهدی شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان در این نشست گزارشی از وضعیت حوزه بهداشت و درمان استان ارایه كرد.
یكم تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده و شعار این هفته در سال 95 غلبه بر دیابت نامگذاری شده است.
روزشمار هفته سلامت در سالجاری با نام های چهار‌شنبه، یكم اردیبهشت روز عزم ملی برای تحقق اهداف سند بیماری‌های غیرواگیر، پنجشنبه دوم اردیبهشت بهداشت عمومی، جمعه سوم اردیبهشت روز فعالیت بدنی، ورزش و سلامت، شنبه چهارم اردیبهشت روز غلبه بر دیابت با تحرك و تغذیه سال، یكشنبه پنجم اردیبهشت روز سلامت، نقش غذا و دارو، دوشنبه ششم اردیبهشت روز اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل در حوزه سلامت و سه‌شنبه هفتم اردیبهشت روز آموزش، خود مراقبتی و سلامت نامگذاری شده است.
اكنون سالانه در دنیا 38 میلیون مرگ یعنی 60 درصد مرگ ها در اثر این بیماری ها اتفاق می افتد. بیماری دیابت از انواع اول و دوم و دیابت بارداری است كه حدود 90 درصد مبتلایان به نوع دوم دیابت دچار هستند.
6103/6026

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دیدگاه امام جمعه تربت حیدریه در رابطه با تحول سلامت