سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مقامات کره جنوبی: سئول خود را برای آزمایش هسته ای دیگری از سوی پیونگ یانگ آماده کرده است


مقامات کره جنوبی: سئول خود را برای آزمایش هسته ای دیگری از سوی پیونگ یانگ آماده کرده استایرنا/ مقامات کره جنوبی اعلام کردند: انتظار پنجمین آزمایش هسته ای کره شمالی می رود و سئول خود را برای آن آماده کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «جئونگ جون هی» سخنگوی وزارت وحدت کره جنوبی اعلام کرد:فکر می کنیم که پنجمین آزمایش هسته ای می تواند خیلی زود صورت گیرد. دولت خود را برای همه احتمالات آماده کرده است.
این گزارش حاکی است: تنش نظامی میان دو کره از زمان آزمایش هسته ای در 6 ژانویه (16 دی) و نیز پرتاب موشک بالستیک دور برد در7 فوریه (18 بهمن) توسط کره شمالی درحال تشدید است.این فضا در هفته های گذشته با اجرای رزمایش مشترک سالانه کره جنوبی و آمریکا پرتنش تر شده است.
روزجمعه گذشته، کره شمالی دوموشک بالستیک میان برد را پرتاب کرد.این در حالی است که «کیم جون اونگ» رهبر کره شمالی اعلام کرد که کشورش به سرعت انفجار یک کلاهک هسته ای را آزمایش خواهد کرد.
بنابراعلام اتاق فکر آمریکا- کره جنوبی در دانشگاه آمریکایی «جان هاپکینز» که تصاویر ماهواره ای سایت آزمایش های هسته ای پیونگ یانگ را بررسی می کند، کره شمالی ممکن است آزمایش هسته ای دیگری را در هر زمانی صورت دهد.
وزارت وحدت کره جنوبی نیز امروز (دوشنبه) اعلام کرد که به همین نتیجه رسیده است.
از سوی دیگر وزارت دفاع کره شمالی نیز خبر داده که پیونگ یانگ آماده انجام آزمایش نظامی جدیدی است.
«مون سانگ گیون» سخنگوی وزیر دفاع کره جنوبی، اعلام کرد: ارتش به همراه تشکیلات اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا به دقت وضعیت موجود را زیر نظر دارد.
دراوایل ماه جاری میلادی، شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا شدیدترین تحریم ها علیه کره شمالی در 20 سال اخیر را تصویب کرد. این قطعنامه که پیش نویس آن را آمریکا با حمایت چین ارائه داده بود، تحریم های کنونی سازمان ملل متحد علیه کره شمالی را در واکنش به آزمایش هسته ای 6ژانویه(16دی)این کشور تا حد زیادی گسترش داد. بر پایه تحریم های تازه، همه محموله های دریایی به مقصد کره شمالی یا از مبدا این کشور باید بازرسی شود. همچنین 12 نهاد وموسسه کره شمالی تحت تحریم قرار گرفتند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
هشدار کره شمالی به سفارتخانه های مستقر در پیونگ یانگ