آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



چگونه غذای سالم‌تری بخوریم


چگونه غذای سالم‌تری بخوریمفارس/ یک متخصص تغذیه با اشاره به اینکه باید در مصرف نمک و غذاهای چرب پرهیز زیادی داشت، گفت: برای داشتن یک تغذیه سالم باید روزانه از تمام گروه‌های غذایی مصرف کنیم.
فریبا محمدی گفت: تغذیه عامل اساسی در سلامت جسم و روان است و برای داشتن یک تغذیه سالم باید روزانه از تمام گروه‌های غذایی که نان و غلات، گوش، لبنیات، میوه و سبزی و قندها و چربی‌ها هستند البته به میزان مناسب استفاده کرد.
وی افزود: مثلا نانی که باید مصرف شود بهتر است از آرد سبوس‌دار باشد که نان سنگک سبوس بالایی دارد. از طرفی مصرف حبوبات به دلیل داشتن فیبر غذایی و پروتئین برای بدن مفید است و ‌آهن و روی بدن را تامین می‌کند.
محمدی گفت: مصرف گوشت و مرغ در صورتی که بدون چربی و پوست باشد بسیار مناسب است. ماهی نیز بهتر است کبابی و تنوری بیشتر مصرف شود و در هفته به صورت دوبار در برنامه غذایی قرار گیرد.
این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه لبنیات مصرفی بهتر است کم‌چرب باشند، گفت: مصرف روزانه یک لیوان شیر یا ماست کم‌چرب برای اغلب افراد ضروری است. همچنین می‌توان برای تامین پروتئین و کلسیم از کشک هم استفاده کرد.
این متخصص تغذیه ادامه داد: میوه و سبزی بهتر است به صورت تازه و خام استفاده شود و روغن مصرفی هم در تهیه غذا بهتر است از نوع گیاهی و به صورت مایع باشد و برای سرخ کردن غذا نیز از روغن مخصوص آن استفاده شود.
محمدی تاکید کرد: مصرف نمک، قند و شکر باید در برنامه غذایی محدود شود.




با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
چگونه غذای سالم بخوریم و از خوردن آن لذت ببریم؟