فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



چهره‌های شاخص موسیقی دیگر نیازی به مجوز ندارند/ صدور مجوز برگزاری کنسرت‌های موسیقی تا 1200 نفر به استانها واگذار شد


به گزارش خبرگزاری فارس، فرزاد طالبی سرپرست دفتر موسیقی ضمن اعلام این خبر گفت: موضوع توجه ویژه به پیشکسوتان و نامداران عرصه موسیقی، موضوعی است برخاسته از متن آموزه‌های آیینی این سرزمین و از جمله مطالبات منطقی فعالان این هنر و ضروریات مسیر ارزش گذاری به توانمندی‌های متفاوت هنرمندان این حوزه که همواره مورد نظر و پیگیری بوده است.

وی در ادامه افزود: بر این مبنا دفتر موسیقی نسبت به تهیه فهرستی از پیشگامان صاحب سبک و نام آوران گرامی موسیقی امروز کشور نموده است تا آثار موسیقایی ایشان از مسیر طرح قطعات در شورای موسیقی این دفتر و طی مراحل بازبینی‌های کارشناسی مستثنی باشد.

طالبی در خاتمه گفت: این گام بی‌تردید ضمن احترام به شان هنری این دسته از سرمایه‌های معنوی موسیقی ایران، موجب رونق کیفی اثار ارائه شده در فضای هنری کشور و کوتاه شده فرآیند زمانی صدور مجوزهای اجرا و نشر تولیدات ممتاز شود.

صدور مجوز برگزاری کنسرت های موسیقی تا 1200 نفر به استانها واگذار شد

همچنین دفتر موسیقی طی خبری اعلام کرده است که به استناد بخشنامه وزارتی و در راستای تفویض اختیار وظایف اجرایی حوزه‌های ستادی به واحدهای استانی؛ امکان صدور مجوز اجراهای صحنه‌ای موسیقی (کنسرت) در اماکن عمومی تا ظرفیت 1200 نفر، به آن دسته از ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها که  آمادگی خود را جهت مدیریت شایسته این امر، اعلام کرده اند، واگذار گردید.

این تصمیم به منظور کاستن از تصدیگری‌ها و نیز توجه بیشتر به درخواست‌های مکرر فعالان استانی و اعتماد به شایستگی‌های هنرمندان شهرستانی و توان کارشناسی ادارات کل استانها، اتخاذ گردیده و بی‌تردید می‌تواند موجب توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های موسیقایی خارج از مرکز، کاهش چشمگیر رفت و آمدها و هزینه‌های بین شهری و فرایند زمانی صدور مجوز اجراهای صحنه‌ای شود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/487TQ4


ویدیو مرتبط :
کار آسان هنرمندان موسیقی شهرستان ها برای اخذ مجوز