سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



توصیه‌های وزارت بهداشت به دانش‌آموزان برای ورزش و مصرف ویتامین D


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر سیاری در مراسم سفیران سلامت دانش‌آموزی که در اردوگاه شهید باهنر تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت:‌ هدف نخست برای سفیران سلامت دانش‌آموزی این است که از نظر جسمی، در سلامت باشند و نکات لازم برای حفظ سلامتی را به اطرافیان منتقل کنند.

وی افزود: کم‌تحرکی و تغذیه نامناسب سلامت افراد را به خطر می‌اندازد، اگر دانش‌آموزان این موارد را رعایت نکنند،‌ دچار اضافه می‌شوند و راه رفع چاقی و اضافه وزن، اصلاح عادات غذایی و تحرک است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: دانش‌آموزان باید تحرک داشته و روزی یک ساعت ورزش کنند و تمام این موارد را سفیران سلامت آموزش دیده و به دیگران آموزش می‌دهند، سفیران سلامت مروج سلامت در جامعه هستند همچنین قدرت تفکر را آموزش و پرورش، آموزش عالی و حوزه علمیه رشد می‌دهند و مأموریت آموزش و پرورش ارتقای قدرت تفکر دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به توزیع مکمل ویتامین دی و آهن در مدارس عنوان کرد: براساس یک مطالعه میزان کمبود ویتامین دی طی 10 سال در کشور 6 برابر شده است و طرح تحول سلامت و حمایت دولت باعث شده امروز هیچ خانه بهداشت و مدرسه‌ای نداشته باشیم که مکمل ویتامین دی و آهن را توزیع نکنند.

سیاری خطاب به دانش‌آموزان گفت: اگر ویتامین دی مصرف نکنید، دچار نرمی استخوان و کجی پا می‌شوید. توصیه می‌کنم ماهی یکبار ویتامین دی مصرف کنید. در مشهد و سبزوار از 75 درصد دانش‌آموزانی که کمبود ویتامین دی داشتند در مدت 9 ماه که این ویتامین را مصرف کردند، میزان کمبودشان تا 5.6 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
توصیه های لازم به اولیا و دانش آموزان در فصل امتحانات