ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



قلعه‌نویی‌: هواداران استقلال ماهیت برنامه 90 را شناخته‌اند!


قلعه‌نویی‌: هواداران استقلال ماهیت برنامه 90 را شناخته‌اند!جام نیوز/ امیر قلعه‌نویی‌ در حالی هدایت تراکتورسازی را برعهده گرفت که این تیم شرایط سختی را پیش‌رو داشت. قلعه‌نویی‌ روزی که به تبریز آمد شاید فکرش را هم نمی‌کرد خارج از استان در کارش بگذارند.
امیر قلعه‌نویی‌ در حالی هدایت تراکتورسازی را برعهده گرفت که این تیم شرایط سختی را پیش‌رو داشت. قلعه‌نویی‌ روزی که به تبریز آمد شاید فکرش را هم نمی‌کرد خارج از استان در کارش بگذارند. سرمربی تراکتور که همواره یک مربی برنامه‌محور بوده، یک ماه پیش برنامه‌های آماده‌سازی تراکتور را به مسوولان باشگاه ارایه داده بود اما حالا به نظر می‌رسد اختلافات میان دو ارگان باعث شده تا این وسط تراکتور و قلعه‌نویی‌ سوخت دهند. اردوی خارجی تراکتور با کارشکنی آقای X برهم خورد و از سوی دیگر مشکلات مالی هم باعث شد تا دستیاران قلعه‌نویی‌ به تهران بیایند.
سرمربی تراکتورسازی در گفتگوی اختصاصی با «گل» به شدت از کارشکنی آقای X گله کرد و پاسخ کنایه‌های فردوسی‌پور در برنامه 90 که گفته بود به خاطر مصاحبه‌های او هواداران استقلال علیه برنامه‌اش موضع گرفته‌اند را داد.
شرایط تراکتور پیش از شروع نیم‌فصل دوم چطور است؟
هم خوب است هم بد. خوب از این جهت که بچه‌ها با قدرت و با انگیزه تمرین می‌کنند و من ممنون آنها هستم. بد هم از این جهت که ما یک برنامه آماده‌سازی را از یک ماه قبل آماده کردیم و در اختیار باشگاه گذاشتیم اما دیروز به ما گفتند که نمی‌توانیم به اردو برویم، با این کارهای‌شان توقع دارند مقابل الهلال از آرمان و کیان مملکت هم دفاع کنیم.
چه کسی این کارشکنی را انجام داد؟
اختیار تراکتور افتاده دست آقایی که بگوید بروید یا نروید. کلی می‌گویم؛ اگر توقع دارید در آسیا حضور پیدا کنیم و نماینده شایسته‌ای برای مملکت باشیم، باید تیم بیرونی از ما حمایت کند.
به نظر می‌رسد روی برگزاری اردوی خارجی حساب ویژه‌ای باز کرده بودید.
دقیقا، سه بازی تدارکاتی برنامه‌ریزی کرده بودیم و روزی سه جلسه تمرین. حالا این وسط یک آقایی پیدا شده و می‌گوید نرویم. این‌طور کار کردن دیگر از روزمره‌گی گذشته و شده ساعت‌مره‌گی! حتی نمی‌توانیم برای دو ساعت بعدمان برنامه‌ریزی کنیم.
با همه این مسایل، نیم‌فصل دوم را چطور می‌بینید؟
واقعیت این است که این رفتارها تمرکز همه را برهم می‌زند. ما هنوز در پرداخت‌ها دغدغه داریم و شرمنده بچه‌ها هستیم. دو تن از همکاران من قهر کرده و به تهران آمده‌اند. این رفتارها شایسته تیمی که می‌خواهد در نیم‌فصل دوم خوب ظاهر شود نیست. در حال حاضر هم با شش تا هشت بازیکن تمرین می‌کنیم. دو بازیکن خارجی‌مان هم که قرار بود به اردو بیایند و از یک ماه پیش هم برنامه‌ریزی کرده بودیم، باید به تبریز برگردند. معلوم نیست چه کسی آن بالا نشسته و برای تراکتور تصمیم می‌گیرد.
با همه این کارشکنی‌ها قبول دارید اگر تراکتور نتیجه نگیرد مردم فقط قلعه‌نویی‌را می‌شناسند؟
من هم نمی‌خواستم حرفی بزنم اما این مسایل را گفتم تا مردم بدانند که ما طبق برنامه پیش رفته‌ایم و برای آمادگی تیم نقشه داشتیم.
دلیل این مخالفت به خاطر هزینه بود یا مسایل دیگر؟
قطعا به خاطر هزینه نبوده چون از نظر هزینه برگزاری این اردوی خارجی نصف هزینه اردوی کیش بود. جا دارد از دوست خوبم آقای موسوی تشکر کنم که پس از لغو اردوی خارجی کلی بابت هتل به ما تخفیف داد اما با همه این تخفیف‌ها باز هم اردوی ترکیه ارزان‌تر از اردوی کیش درمی‌آمد. واقعا نمی‌دانم آن آقا بر چه اساسی با برگزاری این اردو مخالفت کرده.
تراکتور در نیم‌فصل دوم می‌تواند در جمع مدعیان قرار بگیرد؟
با این کارشکنی‌ها توقع نداشته باشند که تراکتور آن چیزی باشد که من مدنظرم است چون تیم ستادی با ما هماهنگ نیست و شرایط را برای موفقیت تراکتور سخت می‌کند.
روزی که به تبریز آمدید انگیزه زیادی داشتید. حالا هم پیش‌بینی‌ای برای آخر فصل دارید؟
من به آینده تراکتور خوشبین هستم چراکه در مجموعه باشگاه، هیات‌مدیره و مدیرعامل هماهنگی خوبی وجود دارد اما یک آقا در برنامه‌های ما سکته می‌اندازد.
از صحبت‌های شما برداشت‌مان این بود که هیات‌مدیره یا مدیرعامل با شما هماهنگ نیست.
اتفاقا در این مدتی که به تبریز آمده‌ام ارکان باشگاه با ما خیلی هماهنگ هستند و تلاش زیادی برای موفقیت تیم می‌کنند اما از بیرون برای تراکتور کارشکنی می‌شود.
نقل و انتقالات را توفانی آغاز کردید اما دیگر بازیکنی جذب نکردید، حتی ادینهو...
همان اول کار خودمان سریع سه بازیکن گرفتیم، یکی هم بعدا به ما اضافه شد. شریفی از همان اول هم کدش برای ملوان نخورده بود. قرار بود از همان ابتدا به خاطر جام باشگاه‌های آسیا او سرباز تراکتور شود چرا که خروجی سربازهای تراکتور زیاد بود. جا دارد در اینجا یک نکته‌ای را هم عنوان کنم و آن تعامل تراکتور با ملوان در سال‌های اخیر بوده. شاید خیلی‌ها ندانند که حسینی گلر ملوان سرباز سپاه عاشوراست. حتی ماهینی هم می‌خواست به تبریز بیاید اما تراکتور و مردم تبریز نه تنها موضع‌گیری نکردند بلکه برای کمک به ملوان این دو بازیکن را به آنها دادند.
وضعیت ادینهو به کجا رسید؟
در حال حاضر نفرات تیم ناقص است و در اختیار ما نیستند و باید هرچه سریع‌تر لیست‌مان را کامل کنیم. درباره ادینهو هم باید بگویم که به من گفته‌اند اعلام کرده می‌خواهد چهار، پنج ماهی استراحت کند. در صورتی که ما به او نیاز داشتیم و می‌توانست برای تراکتور مثمرثمر باشد اما گفته که امسال قصد استراحت دارد.
تراکتور در نیم‌فصل اول نمایش خوبی در لیگ نداشت و حالا با آمدن شما، مردم تبریز توقع دارند تاثیر حضور قلعه‌نویی‌را ببینند.
یقینا این تراکتور با نیم‌فصل اول فرق خواهد کرد. چون همه تلاش می‌کنند تا بهتر شویم. هرچند که از لحاظ مالی و تدارکات عقب هستیم. برای موفقیت تیمی چون تراکتور همدلی و اتحاد لازم است نه کارشکنی.
به نظر می‌رسد جوسازی‌هایی که در ابتدای حضور شما در تبریز به راه افتاده بود، خوابیده است.
این مسایل برای همان روز اول بود. به لطف خدا و اهل‌ بیت کاری می‌کنیم تا مثل سابق هواداران تراکتور ورزشگاه یادگار امام (ره) را پر کنند.
بازی تیم‌ملی امید را دیدید؟ اخباری یک سوپرواکنش داشت.
به خاکپور بابت این نتیجه تبریک می‌گویم. تیم‌ملی امید دو نیمه متفاوت داشت؛ نیمه اول خوب نبود ولی نیمه دوم بهتر شدند. خدا کند بعد از چند دهه به المپیک برویم.
و اخباری چطور بود...
همه تیم خوب کار کردند و یک نفر به اسم ایران خوب بود.
در برنامه 90، فردوسی‌پور مقابل مهدی رحمتی دلیل قهر تماشاگران استقلال را مصاحبه‌های فصل گذشته شما عنوان کرد.
یک روزی می‌رسد که مردم خیلی چیزها را متوجه و نقاب آقایان برداشته می‌شود. مردم از همه جلوتر هستند و همه چیز را می‌دانند و آنها را می‌شناسند. دیگر مردم متوجه شعارهای‌شان شده‌اند. من مطمئن هستم دست‌شان برای مردم رو شده است. هرکس کنار مردم باشد مطمئنا همیشه در دل مردم می‌ماند. من راهم را مشخص کرده‌ام و خوشحالم که مردم و هواداران استقلال همیشه نسبت به من محبت دارند و ماهیت این برنامه را شناخته‌اند.
راستی در جریان بستری شدن رضا احدی در بیمارستان هستید؟
بله، از شنیدن بستری شدن آقارضا احدی خیلی ناراحت شدم. امیدوارم هرچه زودتر تخت بیماری را ترک کند و مثل همیشه در کنار خانواده‌اش صحیح و سالم زندگی کند. البته جا دارد یک تسلیت هم به خانواده بزرگ کشتی بابت فوت آقای رفوگر داشته باشم.

جذاب ترین خبرهای ورزشی را در کانال تلگرامی کانال ورزش دنبال کنید

منبع: جام نیوز


ویدیو مرتبط :
عذرخواهی امیر قلعه نویی از هواداران استقلال!!