پیام شکست حصر فرودگاه «کویرس»


به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان در 16 فوریه 1985 در گرد همایی عظیم شهیر صیدا که به اعلام علنی شکل گیری حزب الله منجر شد، یازدهم نوامبر سالروز شهادت «احمد قصیر» را «روز شهید» نامگذاری کرد.

20 آبان 61، یادآور هلاکت 151 صهیونیست در عملیات شهادت طلبانه در جنوب لبنان است؛ عملیاتی که آن را «احمد» 15 ساله به شیوه خاص خود با پژو 504 انجام داد و دبیرکل حزب‎الله در سخنرانی امروز(چهارشنبه) خود این روز را گرامی داشت.

دبیرکل حزب الله در ابتدای سخنرانی امشب خود شهید احمد قصیر را آغازگر عملیات های شهادت‎طلبانه معرفی کرده که شروع شکست رژیم صهیونیستی در سال 2000 میلادی و پیروزی در جنگ 33 روزه در سال 2006 میلادی را رقم زد و موجب بهت و حیرت اسرائیلی ها بویژه قصاب معروف صهیونیست ها «آریل شارون» شد.

سید نصرالله گفت: حزب الله به مناسبت شهدای مقاومت از جمله احمد قصیر و دیگر شهدای حزب الله از جمله سید عباس موسوی و عماد مغنیه، امروز را روز شهدای حزب الله نامگذاری کرد.

سید حسن نصرالله افزود: ما به عنوان کسانی که در قید حیات هستیم به شهدای مقاومت تبریک می گوئیم و قدردان آنها هستیم.

وی تاکید کرد: وقتی‎که درباره پیروزی‎ها سخن می‎گوئیم، این به برکت و فضل شهدای مقاومت و ارتش لبنان، سوریه و گروه های فلسطینی است.

سید حسن در بخشی از صحبت هایش با تبریک و تهنیت به شهدایی که با آزادی از زندان دنیا فانی به حیات ابدی و جاویدان رسیدند، اظهار داشت: آنها از این زندان به حیات در کنار الله رسیدند و به سعادت و امنیت رسیدند که این زندگی حقیقی است و زندگی ما بازی است

دبیرکل حزب الله گفت: از مهمترین دست آوردها و پیروزی هایی که در پی ریخته شدن خون شهدا به دست آمده است، دمیده شدن روح جهاد و مقاومت و انتشار بذر عزت و کرامت، رد خفت و کسالت و بیداری معنوی در جامعه است.

وی در ادامه اظهار داشت که به برکت خون شهیدان است که خاک لبنان پس از سال های طولانی اشغال آزاد شد و اسرا از زندان ها بیرون آمدند و امنیت به دلیل معادله پاسخ در مقابله با تکفیری ها در جنوب لبنان برقرار شد.

نصرالله در ادامه روحیه جهادی و شهادت طلبانه را اسلحه قدرتمند مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی و حمایت های آمریکا در جهت تقویت ذخایر تسلیحاتی این دشمن توصیف کرد و افزود: اگر منتظر می ماندیم تا با رسیدن به امکانات به مقابله با دشمن می رفتیم دشمن پیروز می شد و به هژمونی دست پیدا می کرد.

وی ابراز داشت: دشمن صهیونیستی ملت فلسطین را محاصره کرده است و اجازه ورود سلاح به آنرا نمی‎دهد و طی عملیات های خود نیروهای جهادی و مقاومت را هدف قرار می دهد، اما نتوانسته جلوی انسان ها را بگیرد و این مردم با چاقو از زن و مرد گرفته به نبرد با صهیونیست ها رفته‎اند.

دبیرکل حزب االله تصریح کرد: ما مطمئن هستیم که می‎توانیم از طریق روحیه و جنبش مقاومت را که یکی از دست‎آوردهای خون شهدا است، حفظ کنیم و آن را گسترش دهیم، جنبشی که ما را به سمت جلو حرکت داده است و باعث شده است که سلاح را در دست بگیریم.

سید حسن نصرالله در ادامه با اشاره به سفر اخیر بنیامین نتانیاهو به واشنگتن تاکید کرد که این سفر نشان دهنده موضع تغییر ناپذیر آمریکا در حمایت از اسرائیل و پایبندی به منافع تل آویو است.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا نظاره‎گر جنایات رژیم صهیونیستی است، تاکید کرد که بحث درباره اسرائیل فرقی میان حزب دموکرات و جمهوری خواه وجود ندارد.

نصرالله افزود: نکته دوم این است که زمانیکه شیطان بزرگ و عوامل آن گرد هم می نشینند، یعنی اینکه آنها دارند علیه ما برنامه طراحی می کنند. من اینجا در روز شهید اعلام میکنم که موضع آنان علیه حزب الله نشان می‎دهد که ما در راه درست گام بر می‎داریم و اگر آمریکا از ما تمجید کند آنگاه خواهیم فهمید که در راه غلط هستیم.

وی در ادامه به تحولات سوریه و یمن اشاره کرد و گفت: آمریکا در سوریه و یمن هر روز بیشتر مطئمن می شود که قادر به پایان دادن به جنگ در این کشورها نیست و واقعیت میدانی و مقاومت بر این موضوع تاکید دارد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: آنچه که روز گذشته در ریف جنوبی حلب و شکست محاصره فرودگاه «کویرس» رخ داده است، معنی زیادی دارد. این فرودگاه سه سال استقامت کرد تا اینکه توفیق حاصل شد و محاصره آن شکسته شد. این اتفاق معانی زیادی دارد که اولین معنی آن استقامت و فداکاری ارتش سوریه ثابت کرد که این حرف که ارتش سوریه از هم پاشیده است، نادرست است. این اتفاق برای کسانی که به وین خواهند رفت پیام دارد. پیشروی نیروهای ارتش در مسیری که دو طرف آن تروریست ها و داعش هستند، نشان دهنده عزم و اراده نیروهای سوریه است.

دبیرکل حزب‎الله در خصوص لبنان گفت: اینکه برخی‎ها منتظر خارج و به اتهام‎‏زنی مشغول هستند، مساله تاسف‎برانگیزی است. مهمتر و بدتر این است که حکومت و جامعه لبنان آن قدر ضعیف است که کشور دارد از دست می رود و این طرف به طرف مقابل ناسزا می گوید.


ویدیو مرتبط :
خط مقدم عملیات رفع حصر فرودگاه کویرس - سوریه