برخورد شهاب سنگ به سر راننده اتوبوس


نام راننده اتوبوسی در هند به عنوان اولین کشته شده توسط شهاب سنگ بر روی زمین ثبت شد.

بر اساس گزارش محلی مرد راننده در کنار دانشگاه مهندسی شهر ولوری ایستاده بود که دچار حادثه شد. مرد 40 ساله در حال خوردن آب با برخورد یک شهاب سنگ به سرش بر روی زمین افتاد.

 شاهدان ماجرا در مصاحبه با New Indian Express در رابطه با این حادثه گفتند : سنگی از آسمان با شتاب به سمت زمین آمد و بعد از برخورد موجب شکسته شدن شیشه اتوبوس و یکی از ساختمان های اطراف شد. 1 نفر کشته و 3 نفر در این اتفاق عجیب زخمی شدند.

یکی از شاهدان می گوید: دیدیم که شیی درخشان از سمت آسمان به طرف زمین می آید. سنگ درخشان بعد از برخورد به زمین منفجر شد و موجب صدمه دیدن 3 نفر از افرادی که در محل بودند شد. راننده اتوبوس هم به دلیل برخورد مستقیم شهاب سنگ بر سرش به شدت مجروح شد و جان خود را از دست داد.

گفتنی است که  انفجار حاصل از این برخورد باعث شکسته شدن شیشه های این کالج مهندسی شد . مقام های هند در ابتدا تصور می کردند مسئله یک حمله تروریستی بوده است اما سروزیر ایالیت تامیل نادو هند پس از دو روز تحقیقات اعلام کرده که این مسئله به خاطر برخورد شهاب سنگ با زمین بوده است.  

بر اساس یک تحقیق انجام شده توسط ستاره شناس الن هریس، احتمال چنین رویدادی یک در هفتصد هزار است. البته هر چه اندازۀ شهاب سنگ بزرگتر باشد، این احتمال بیشتر می شود. یک هفته قبل در یک دهکدۀ نزدیک به این کالج هم اتفاق مشابهی رخ داده بود.

برخورد شهاب سنگ ، اولین مرگ براثر برخورد شهاب سنگ


ویدیو مرتبط :
برخورد شهاب سنگ به زمین