سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نتیجه همه‌پرسی جدایی انگلیس از اروپا هرچه باشد، دوره «کامرون» به سر آمده


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طی نشست دو روزه میان سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل مقرر شد طرح دولت انگلستان برای اصلاح قواعد روابط پذیرفته شود. بعد از آن «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان اعلام کرد همه‌پرسی ماندن یا ترک اتحادیه اروپا روز 23 ژوئن 2016 برگزار می‌شود.

روزنامه ایندیپندنت در یادداشتی با اشاره به این مساله نوشت همواره اختلافات داخلی و شکاف میان اعضای یک حزب سیاسی در انگلستان وجود داشته است. سال 2003 بود که دولت کارگر برای جنگ در عراق در حالی که 139 مخالف درون خود این حزب حاکم داشت توانست با حمایت حزب اپوزیسیون محافظه کار، 263 رای کسب و طرح مشارکت در جنگ عراق را تصویب کند.

ایندیپندنت ادامه داد، اما در حال حاضر طرح کامرون برای ترک اتحادیه اروپا مانند جنگ عراق نیست که در پارلمان به رای گذاشته شود و در روز 23 ژوئن و در پای صندوق‌های رای، اختلاف میان اعضای حزب برای ماندن یا ترک اتحادیه اروپا بروز خواهد کرد.  

در ادامه یادداشت نویسنده یادآور شد، کامرون پیش از این مدعی بود که خروج از اتحادیه اروپا نیاز به هیچ وقفه و فکری ندارد اما آنچه در نهایت اتفاق افتاد این است که کامرون با طرح پیشنهادی برای اصلاح قواعد روابط،  به دنبال نگه داشتن انگلستان در اتحادیه اروپاست. اما در میان اعضای حزب محافظه‌کار عده‌ای مانند کامرون فکر می‌کنند و عده دیگری خواستار ترک اتحادیه اروپا هستند. عده دیگری از نمایندگان نیز به این کمپین ملحق خواهند شد که در آن صورت نیمی از نمایندگان حزب محافظه کار که حدود 165 نفرند، در کمپین خروج از اتحادیه اروپا هستند.

نویسنده ادامه می‌دهد، اگر کامرون پیروز این همه‌پرسی شود و اکثریت مردم به عدم خروج از اتحادیه اروپا رای دهند، فورا هم حزبی‌های کامرون که خواستار خروج هستند به دنبال برگزاری همه‌پرسی دیگری خواهند بود و خیلی سخت است که کامرون در تقابل با این خواسته بایستد. اما اگر کامرون در این همه‌پرسی شکست بخورد و مردم رای به خروج از اتحادیه اروپا بدهند، زمان نخست وزیری وی به پایان می‌رسد و باز هم حزبش از او حمایت نمی‌کند.

در انتهای یادداشت نویسنده تصریح کرد از آنجایی‌که خواسته رهبر حزب محافظه‌کار و نیمی از هم‌حزبی‌هایش متفاوت است، هر یک از این موارد به وقوع بپیوندد، نتیجه این است که آخر کار کامرون خواهد بود؛ گرچه زمان دقیق آن مشخص نیست.

انتهای پیام/م

 

http://fna.ir/LJ7XXH


ویدیو مرتبط :
کامرون در پارلمان انگلیس هم، تحقیر شد