سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بررسی دیجیاتو: هارد دیسک Silicon Power Armor A85


بررسی دیجیاتو: هارد دیسک Silicon Power Armor A85

هرچند شرکت هایی مثل وسترن دیجیتال و سیگیت رتبه نخست تولید هارد دیسک را در اختیار دارند، اما این شرکت ها کمتر به سراغ ارائه مدل های مقاوم رفته اند و همین موضوع، پتانسیل زیادی برای تولید کنندگان دیگر فراهم آورده تا نسبت به رفع نیازهای کاربران در این بخش اقدام نمایند.

سیلیکون پاور یکی از گزینه های معتبر در این زمینه به شمار می رود که تاکنون هارد دیسک های مقاوم متنوعی به بازار عرضه کرده است، از جمله مدل A65 از سری Armor که پیشتر بررسی آن را در دیجیاتو مطالعه نمودید.

شرکت تایوانی اکنون نیز مدل A85 را عرضه کرده که آخرین نمونه از هارد دیسک های مقاوم سری Armor این کمپانی به شمار می رود و از خصوصیات مختلفی برای محافظت از اطلاعات کاربران برخوردار است.

در ادامه این مطلب با بررسی دیجیاتو از هارد دیسک مقاوم Silicon Power Armor A85 همراه باشید.

طراحی و مقاومت

IMG_0467

سیلیکون پاور برای طراحی مدل «ای ۸۵» از آلومینیوم مقاومی استفاده کرده که تا ۵۰۰ کیلوگرم فشار را بدون ایجاد مشکل برای اجزای داخلی تحمل می کند. این لایه ضمناً در مقابل خش نیز مقاوم است و در ساخت آن از تکنیک شن زنی استفاده شده که بدنه دستگاه را در مقابل جذب اثر انگشت و کثیفی نیز محافظت می کند.

IMG_0469

پوسته آلومینیومی زیبا البته تنها مکانیزم دفاعی دستگاه نیست و در درون آن از لاستیک یکپارچه برای محافظت در برابر شوک و ضربه استفاده شده است. این لایه ضمناً در مقابل نفوذ آب و غبار نیز مقاوم است و همین موضوع، گواهی IP68 را برای «ای ۸۵» به ارمغان آورده است.

IMG_0478

البته باید توجه داشته باشید که درگاه USB 3.0 این هارد دیسک زیر پوششی پلاستیکی قرار دارد و تنها در حالتی که این درپوش بسته باشد، می توانید دستگاه را به مدت ۶۰ دقیقه تا عمق ۱.۵ متری غوطه ور کنید.

IMG_0464

سازنده در نهایت یک سیستم پیشرفته تعلیق داخلی را نیز برای هارد دیسک در نظر گرفته تا اطلاعات کاربر تا حد ممکن در برابر ضربه و تکان های وارده مقاوم باشد.

A85-f1-en-2

این ۳ لایه در مجموع مقاومت مدل «ای ۸۵» را به سطح ابزارهای نظامی رسانده و موجب شده اند این هارد دیسک موفقیت در دراپ تست MIL-STD 810G ارتش ایالات متحده را در پرونده خود به ثبت برساند.

البته برای رسیدن به چنین سطحی از مقاومت لازم است بخشی از ویژگی های ظاهری دستگاه را فدا کنید و مدل «ای ۸۵» در عین زیبا بودن، با ابعاد ۱۳۲ در ۹۲ میلی متر در زمره هارد دیسک های ظریف و کوچک به شمار نمی رود.

IMG_0457

وزن دستگاه نیز بسته به ظرفیت داخلی، در بازه بین ۲۹۸ تا ۳۶۴ گرم قرار دارد و ضخامت آن به ۲۵.۹ میلی متر می رسد که البته سازنده با ایجاد انحنا در طراحی بدنه، تلاش کرده مقدار آن اندکی کمتر به نظر برسد.

IMG_0461

این هارد دیسک ضمناً به آداپتور نیاز ندارد و سازنده مثل مدل A65، یک کمربند پلاستیکی و محکم برای دستگاه در نظر گرفته که می توانید کابل همراه محصول را هنگام حمل، درون آن قرار دهید.

IMG_0473

در مجموع می توان گفت که اگر ابعاد دستگاه را با محصولات ظریف و ساده ای مثل Wester Digital My Passport مقایسه نکنید، هارد دیسک بسیار مقاوم «ای ۸۵» به خوبی قادر است نظر شما را از لحاظ زیبایی ظاهری و طراحی تامین نماید.

برای میزان مقاومت نیز، دستگاه را در برابر فشار، سقوط از ارتفاع ۱۲۰ سانتی و جریان آب قرار دادیم. نتیجه اینکه مطابق ادعای سازنده، جای نگرانی در زمینه خطرات احتمالی هنگام استفاده روزمره وجود ندارد و پس از بررسی مشکلی در عملکرد هارد دیسک مشاهده نشد.

سرعت و عملکرد

IMG_0463

مدل «ای ۸۵» از هارد دیسک ۲.۵ اینچی با سرعت چرخش ۵۲۰۰ دور در دقیقه بهره می برد. این مدل ضمناً در ۳ ظرفیت نیم، یک و ۲ ترابایتی به بازار عرضه شده و برای اتصال، از استاندارد USB 3.0 استفاده می کند.

این استاندارد بر اساس اعلام سازنده در تئوری می تواند تا ۵ گیگابیت در ثانیه برسد، موردی که البته به موارد زیادی بستگی دارد و در دنیای واقعی معمولاً به شکل قابل توجهی کمتر است.

برای بررسی موضوع از هارد دیسک با استفاده از درگاه USB 3.0 بنچمارک به عمل آوردیم و این محصول بسته به نوع و حجم داده های مورد تبادل، بازه ای بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ مگابایت در ثانیه را برای نوشتن و ۱۰۰ تا ۱۲۰ مگابایت بر ثانیه را نیز برای خواندن اطلاعات به ثبت رساند، رقمی که با وجود اختلاف نسبت به ادعای سازنده، کاملاً قابل قبول و در سطح رقبا به شمار می رود.

Screen Shot 1394-10-05 at 17.23.48

سرعت هارد دیسک البته علاوه بر حجم و نوع فایل ها، به فرمت دستگاه نیز بستگی دارد. سازنده به شکل پیش فرض فرمت FAT32 را برای «ای ۸۵» در نظر گرفته تا این مدل با همه سیستم عامل های موجود سازگاری داشته باشد، اما برای دستیابی به بهترین نتیجه، توصیه می کنیم فرمت هارد دیسک را پیش از آغاز استفاده به NTFS تغییر دهید، البته در صورتی که از کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز استفاده می کنید.

سیلیکون پاور ضمناً یک نسخه موسوم به A85M را نیز عرضه می کند که تنها تفاوت آن به فرمت هارد دیسک یعنی +HFS باز می گردد و دستگاه به شکل پیش فرض برای استفاده در کامپیوترهای مک فرمت شده است.

سازنده علاوه بر مکانیزم های سخت افزاری، نرم افزار Silicon Power HDD Lock Utility را نیز به شکل رایگان ارائه کرده که با استفاده از آن می توانید دستگاه را با استاندارد ۲۵۶ بیتی AES رمز گذاری نمایید، اما باید توجه داشته باشید که در صورت فراموشی رمز عبور این نرم افزار امکان بازیابی آن وجود نداشته و در صورتی که چنین ویژگی را مطابق نیازهای خود نمی بینید می توانید از دیگر نرم افزار های موجود در این زمینه بهره بگیرید.

جمع بندی

IMG_0472

در مجموع می توان گفت سیلیکون پاور در «ای ۸۵» به خوبی موفق شده محصول بسیار زیبایی ارائه کند که در عین حال از مقاومت بالا برای محافظت از اطلاعات ارزشمند کاربران نیز برخوردار باشد. بدنه آلومینیومی در کنار دیگر مکانیزم های محافظتی، این هارد دیسک را به یک گزینه مناسب برای افرادی تبدیل کرده که می خواهند داده های خود را ،در محیط های خارجی همراه داشته داشته، یا سابقه از دست دادن اطلاعات به دلیل بی احتیاطی را در پرونده خود دارند.

در پایان لازم به ذکر است که هارد دیسک Silicon Power Armor A85 در بازار ایران با ۳ ظرفیت های نیم، یک و دو ترابایتی و گارانتی ۳ ساله داده پرداز رایانه متین به فروش می رسد.

برچسب‌ها:Silicon Powerبررسی تخصصیبررسی هاردراهنمای خریدسیلیکون پاورهارد اکسترنالهارد دیسکهارد سیلیکون پاورهارد ضد آبهارد ضد ضربه

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
هارد جدید و قدرتمند SILICON POWER ARMOR A65