سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انحلال شتابزده وزارت نیرو نتایج خوبی به همراه نخواهد داشت


علیرضا دائمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: بحث انحلال وزارت نیرو هنوز قطعی نیست و در حد یک طرح و پیشنهاد است.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی در تهیه لایحه برنامه ششم توسعه، انحلال وزارت نیرو را پیشنهاد داده که قرار است این پیشنهاد در هفته پیش رو در هیئت وزیران مطرح شده و در خصوص آن تصمیم گیری شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو تصریح کرد: هرگونه شتاب زدگی در مباحث تشکیلات دولت و تغییر در وزارتخانه ها به نتایج خوبی نخواهد رسید؛ بلکه باید با دقت بیشتری اینگونه تصمیمات رسیدگی شود و بعد به عنوان پیشنهاد مطرح شود.

دائمی با بیان اینکه هرگونه اعمال تغییرات در ساختار دولت باید در جهت اصلاح باشد، گفت: اگر ادغام ها و تغییرات به صورت غیرواقعی باشد و همانطور که در گذشته نیز شاهد بودیم، برخی ادغام ها به صورت عمیق نبوده و هنوز پس از چند سال، دستگاههای زیرمجموعه یک نهاد دولتی نتوانسته اند خودشان را با وضعیت جدید تطبیق دهند، این ادغام های غیرواقعی پس از مدتی موجب بروز مشکلات متعددی خواهند شد.

وی ادامه داد: اعتقاد شخصی من این است که برای انجام کاری به این بزرگی باید مطالعات جامعی صورت بگیرد و در خصوص انحلال وزارت نیرو، تا امروز در خود بدنه کارشناسی وزارت نیرو هیچ گونه مطالعاتی انجام نشده است.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه وزارت نیرو در انجام مطالعات تشکیل وزارت انرژی و انحلال وزارت نیرو در قالب برنامه ششم نقشی نداشته، گفت: البته تشکیل وزارت انرژی، طرح جدیدی نیست و در گذشته نیز مطرح شده بود، اما انجام شتابزده آن در سال اول برنامه ششم مطمئنا به نتایج خوبی نخواهد انجامید.

وی افزود: نکات دیگری هم باید مورد توجه قرار گیرد که اساساً نهاد ملی آب کشور نمی تواند یک نهاد غیراجرایی باشد؛ سازمان حفاظت محیط زیست که ادغام بخش آب وزارت نیرو به این سازمان پس از انحلال وزارت نیرو پیشنهاد شده، یک نهاد اجرایی نیست.

دائمی با بیان اینکه به نظر می رسد در این خصوص مطالعات عمیقی صورت نگرفته، خاطرنشان کرد: نمی گویم این طرح و پیشنهاد از اساس نادرست است، شاید این موضوع یک ضرورت هم باشد و انجامش درست باشد، اما ابتدا باید مطالعه کنیم، بعد به اقناع و بعد به مرحله اجرا برسیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
وزارت نیرو