سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



طالبان افغانستان: پایگاه آمریکا در جلال‌آباد مرکز رادیو داعش است


به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، از چند روز قبل «رادیو خلافت» وابسته به تروریست‌های داعشی با استفاده از فرکانس رادیو قلم پخش برنامه‌های خود را در «ننگرهار» آغاز کرده اما تاکنون مکان اصلی این رادیو روشن نشده است.

«حضرت حسین مشرقی‌وال» سخنگوی فرماندهی پلیس ولایت ننگرهار با تأیید گزارش‌هایی مبنی بر آغاز فعالیت رادیویی از سوی داعش به خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، گفت: این مسئله را مسئولان محلی ننگرهار جدی گرفته‌اند.

طالبان افغانستان گزارشی را در مورد سفر «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا به ننگرهار روی سایت رسمی خود منتشر کردند.

در بخشی از این گزارش آمده است: چند روز قبل از سفر وزیر دفاع آمریکا به ننگرهار، رادیوی اف‌ام قوی با نام «خلیفه» در بیشتر بخش‌های این ولایت آغاز به انتشار برنامه‌های خود کرد.

این گزارش می‌افزاید: این سفر در حالی انجام شد که چند روز پیش از آن فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان از حضور فیزیکی طرفداران داعش و قصد آنها مبنی بر تبدیل کردن ولایت ننگرهار به پایگاه خود، سخن گفته بود و سپس رادیو خلیفه با امواج قوی روی موج اف ام شروع به پخش می‌کند.

گفته می‌شود که این ایستگاه رادیویی و تجهیزات آن از داخل فرودگاه «جلال‌آباد» و یا از ساختمان اطلاعاتی امن راه‌اندازی می‌شود زیرا تبلیغات روزانه آن از آغاز تا پایان، فقط به اصول جهادی و شجاعت افغان‌ها توهین می‌کند. 

طالبان همچنین گفته که گزارش‌ها نشان می‌دهد سرویس‌های ولایتی امنیت ملی در ننگرهار در کنار عناصر افغانستانی داعش همکاری می‌کنند که ظاهرا با «حافظ سعید خان» رهبر شاخه «خراسان» خود مخالف می‌باشند.

در بیانیه طالبان همچنین آمده است: هدف سفر «اشتون کارتر» به ولایت ننگرهار مطمئناً مبارزه با تهدید داعش نیست بلکه آمریکا به دنبال قوی‌تر شدن ریشه داعش در ننگرهار می‌باشد.

طالبان بر این باورند که این سفرها و اظهارات مقامات آمریکایی بی ارتباط با راه اندازی رادیو خلیفه نیست.

انتهای پیام/ح

http://fna.ir/G36U2K


ویدیو مرتبط :
حمله ناکام طالبان به یک پایگاه ارتش افغانستان