فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نخستین تجربه بازیگر قدیمی تئاتر روی صحنه می رود


به گزارش روز دوشبه خبرنگار تئاتر ایرنا، مولانیا هنرمند عرصه نمایشی و تجسمی و از مجریان تلویزیون به شمار می رود که فعالیت حرفه ای خود را نزدیک به دو دهه پیش در تئاتر شروع کرد. او علاوه بر بازیگری و اجرای زنده تلویزیونی، مدرس هنر و عکاس هنری به شمار می رود که تا به حال چندین نمایشگاه عکس در گالری های تهران برگزار کرده است.
مولانیا در اولین تجربه کارگردانی خود متن عروسکخانه هنریک ایبسن را انتخاب کرد که مجید رحیمی جعفری از آن اقتباس آزادی را انجام داده است. مولانیا و رحیمی جعفری سال گذشته نیز در مرثیه ای برای کتاب سوزی ها که در فرهنگسرای نیاوران اجرا شد در مقام بازیگر و تهیه کننده همکاری داشتند.
آزاده زارعی در نقش کریستین و فریدون محرابی در نقش گروکشتاد در نمایش خانه عروسک ایفای نقش خواهند کرد.
فریدون محرابی بازیگر سریال های مدار صفر درجه، مرگ تدریجی یک رویا، به کجا چنین شتابان، آشپزباشی، خانه بی پرنده و ... است و در مقام مدرس دانشگاه، کارگردان تئاتر و نمایش های رادیویی شناخته می شود.
آزاده زارعی نیز که در فیلم آمین خواهیم گفت به کارگردانی سامان سالور با ایفای نقش یک پسر، خود را معرفی کرد، در سریال‎ هایی چون آوای باران، مهر طوبی، سینمایی هستی و نمایش های آرامسایش و شام آخر ایفای نقش داشته است. زارعی همچنین فیلم های کوتاه بسیاری را کارگردانی کرده که جوایزی را نیز نصیب خود کرده است.
بر اساس این گزارش خانه عروسک از 23 آذرماه تا 23 دی ماه از ساعت 17:30 میهمان سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران خواهد بود.
خانه عروسک تازه ترین محصول گروه نمایش آکادمی هنر است که پیش از این تهیه دو نمایش پرمخاطب ویتسک و مرثیه ای برای کتابسوزی ها را برعهده داشته است.
از جمله عوامل این نمایش می توان به تهیه کننده: مجید رحیمی جعفری، طراح نور: مجید قادری، طراح صحنه: مجید رحیمی جعفری و جواد مولانیا، طراح صدا: ندا محسنی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: سونیا سعادتی، تولید: رامین اعلایی، مالی و پشتیبانی: هدیه میرزاده، مشاور رسانه ای: مریم نراقی، تبلیغات مجازی: سیما شاه صنمی، ساخت تیزر: ندا محسنی، طراح پوستر: رضا تقی پور، مجری طرح: گروه نمایش آکادمی هنر اشاره کرد.

**بیست و پنجمین سالگرد اجرای نمایش خورشید کاروان در برج میلاد
نمایش خورشید کاروان از دیگر ویژه برنامه های خیمه ها و نجواهای برج میلاد تهران است که در بیست و پنجمین سال متوالی اجرای خود در برج میلاد تهران میزبان علاقه مندان مکتب عاشورایی حضرت امام حسین(ع) خواهد بود.
بر اساس گزارش روابط عمومی برج میلاد تهران، نمایش خورشید کاروان در بیست و پنجمین سال اجرای متوالی خود از 9 آذرماه به مدت 13 شب در سالن اصلی مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران به روی صحنه می رود.
این اثر ملی براساس نمایش هیهات شاهکار زنده یاد ابوباسم حیادار و با بازنویسی مهدی متوسلی می باشد که در بیست و پنجمین سال اجرای خود شاهد نقش آفرینی جلیل فرجاد، کرامت رودساز، اسدالله بابایی، فرهاد بشارتی، مهدی امینی و کارگردانی محمود فرهنگ و همچنین گروه همسرایی به سرپرستی محمد سراج است.
خورشید کاروان با بهره گیری از داستان مشهور دیر راهب به واقعه پس از عاشورا می پردازد که تاکنون در سالیان متوالی اجراهای خود در شهرهای مختلف کشور و همچنین اجراهای کشورهای دیگر نظیر انگلیس، هلند و امارات میزبان قریب به یک میلیون و دویست هزار نفر از علاقه مندان اهل بیت (ع) بوده است.
حضور 12 ساله زنده یاد انوشیروان ارجمند در نقش راهب مسیحی از نقاط برجسته اجرای این نمایش در طول سالیان گذشته خود بوده که جلیل فرجاد امسال نقش آفرینی راهب مسیحی را برعهده گرفته است.
خورشید کاروان از 9 تا 21 آذرماه از ساعت 19:30 میزبان علاقه مندان در برج میلاد تهران است.
دومین دوره سوگواره خیمه ها و نجواها با برگزاری ویژه برنامه های مختلف هنری شامل اجرای تئاتر و کنسرت دینی، شب شعر، عزاداری ملل اسلامی، سوگ چامه ها و ... از 13 آبان ماه(مقارن با 21 محرم) تا 21 آذرماه در برج میلاد تهران برگزار می شود.
فراهنگ**9246**1569

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
حمایت بازیگر هالیوود از پناهجویان سوری سر صحنه تئاتر