سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قرص‌های هوشمندی که هم لاغر کننده هستند هم چاق کننده/ هیچ کدام از داروهای تبلیغ شده در ماهواره دارای مجوز نیستند


امیرحسین جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس گفت: تمامی داروها و فرآورده‌هایی که در شبکه‌های غیرمجاز ماهواره‌ای تبلیغ می‌شوند، بدون مجوز هستند.

وی ادامه داد: اگر دارو یا فرآورده‌ای دارای مجوز باشد و در این شبکه‌ها تبلیغ کند، مجوزش باطل یا تعلیق می‌شود.

مدیر کل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در مورد علت تبلیغات گفت: شاید فرآورده‌ای تولید شده و از ما نتوانسته مجوز بگیرد و یا اصلا دنبال مجوز هم نبوده قصد دارد با تبلیغات اغواگرایانه محصول خود را به فروش برساند.

جمشیدی افزود: موارد موهومی مانند قرص‌های افزایش قد، ترک اعتیاد، لاغری، چاقی و مشکلات جنسی را تبلیغ می‌کنند و با یک قرص مولتی ویتامین می‌خواهند قد افراد را افزایش دهند.

به گفته وی، این تبلیغات گاهی زندگی عادی مردم را مختل می‌کند و فرد بدون مراجعه به پزشکی فکر می‌کند که مشکل جنسی دارد.

وی در مورد تبلیغات داروهایی که هم لاغر کننده و هم چاق کننده هستند گفت: شاید این قرص‌ها هوشمند هستند و ما خبر نداریم. اما من تعجب می‌کنم از کسانی که این تبلیغات را باور، محصولات را خریداری و مصرف می‌کنند.

مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو افزود: در مورد برخی بیماران صعب‌العلاج که هیچ راه درمانی برای آنها نیست، شاید بتوان پذیرفت که بیمار تمام راه‌ها را امتحان کند اما برای چاقی و لاغری که نباید تحت تأثیر تبلیغات قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: اگر فرآورده و دارو بدون مشکل بود اثرگذاری داشت، از طریق قانون می‌آمد مجوز می‌گرفت.

جمشیدی به همکاری مشترک سازمان غذا و دارو با پلیس و مخابرات اشاره کرد و گفت: هم پلیس به دنبال آنها است و هم مخابرات هر چند وقت یکبار شماره‌های تماس آنها را بنابر فهرستی که اعلام می‌کنیم قطع می‌کنند اما بلافاصله شماره‌های جدید اعلام می‌کنند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/WJRQ9M


ویدیو مرتبط :
غذاهای چاق کننده برای افراد لاغر