سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ائتلاف عرب، در بحبوحه حملات ضد داعش کجاست؟


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بروس رایدل» در یادداشتی در پایگاه خبری المانیتور، به بررسی این پرداخته که چرا ائتلاف کشورهای عربی، علی‌رغم اعلام مخالفت با داعش، حملات هوایی علیه این گروه تروریستی را متوقف کرده‌اند. 

هنگامی که ائتلاف موسوم به ائتلاف ضد داعش سال گذشته حملات هوایی علیه این گروه را آغاز کرد، نیروی هوایی پادشاهی عربستان سعودی، به سرعت به آن پیوست. علی‌رغم این، ریاض از ماه سپتامبر، مأموریت‌های حمله به مواضع داعش را متوقف کرده است.

بحرین، از دیگر کشورهای عربی عضو ائتلاف ضد داعش هم آخرین بار در ماه فوریه به مواضع داعش حمله کرد. امارات عربی متحده در ماه مارس و اردن یک ماه بعدتر در آگوست، این حملات را متوقف کردند.

توقف حمله به گروه تروریستی داعش در حالی صورت گرفته که هیچ یک از این کشورها، رسماً کناره‌گیری از ائتلاف را اعلام نکرده و تمامی آنها هم بارها مخالفت‌های ادعایی خود را با داعش اعلام کرده‌اند.

المانیتور در ادامه می‌نویسد غیبت نیروی هوایی کشورهای عربی، اگرچه به لحاظ توان نظامی اشکالی در نبرد با داعش ایجاد نمی‌کند، از لحاظ سیاسی، خلأ ایجاد می‌کند، چرا که این ائتلاف الان فاقد پاسخ مسلمانان به گروه تروریستی داعش است.

این پایگاه خبری می‌افزاید، در بحبوجه جنگ با داعش، توجه عربستان معطوف جنگ یمن است: جنگی که از دست‌یابی به اهدافش دور به نظر می‌رسد.

المانیتور می‌نویسد: «توجه و منابع عربستان معطوف جنگ یمن است... بعد از چند موفقیت در طول تابستان، ائتلاف تحت رهبری عربستان وعده تسخیر صنعا را داد. امروز، این بعید به نظر می‌رسد. این جنگ هم یک فاجعه انسانی برای 25 میلیون یمنی است.»

به نوشته المانیتور، ادامه جنگ یمن، تا اینجای کار به نفع گروه تروریستی القاعده تمام شده که توانسته کنترل بخش‌های زیادی از قسمت جنوب شرقی یمن را در اختیار بگیرد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
گاردین: «رهبر داعش در حملات ائتلاف زخمی شد»