تجهیزات آزمایشگاه‌های خوزستان فرسوده‌اند


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: آزمایشگاه‌های خصوصی و دولتی خوزستان با مشکل فرسودگی تجهیزات آزمایشگاهی رو به رو هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، ایرج نظری در مراسم روز آزمایشگاه و تجلیل از 78 پرسنل نمونه آزمایشگاهی استان که امروز (30 فروردین‌ماه) در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: آزمایشگاه و امور پاراکلینیکی از مهم‌ترین قسمت‌های بخش درمان و حلقه‌ای مهم در زنجیره تشخیص بیماری‌ها هستند.

وی ادامه داد: انجام آزمایش‌هایی با صحت و دقت کامل در آزمایشگاه‌ها، کمک بسیاری به رفع مشکل بیماران می‌کند.

نظری با اشاره به این‌که پرسنل آزمایشگاهی به طور غیر مستقیم خدمات درمانی به مردم ارایه می‌دهند، افزود: پرسنل آزمایشگاه علی رغم این که در اتاق‌های در بسته و به دور از چشم بیماران کار خود را انجام می‌دهند اما نقش مهمی در امور درمانی ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به کمبودهای آزمایشگاه‌های خوزستان اظهار کرد: آزمایشگاه‌های استان در زمینه امور درمانی و پاراکلینیکی مشکلات و معضلات فراوانی دارند؛ از جمله این مشکلات در زمینه فضاهای فیزیکی، نیروهای انسانی و تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه است. همچنین مشکل فرسودگی دستگاه‌های مورد نیاز آزمایشگاه‌ها در بخش‌های خصوصی و دولتی وجود دارد که امید است با برنامه‌ریزی در این زمینه، گام‌هایی برداشته شود.

نظری گفت: این‌که در برخی از آزمایشگاه‌های کوچک استان فعالیت‌ها و خدمات بزرگی از سوی پرسنل آزمایشگاه‌ها صورت می‌گیرد، نشان از همت آن‌ها است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
وزیر صنعت در حاشیه بازدید از نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاه