انجمن‌های علمی می‌توانند به عنوان مشاور در سیاستهای دانشگاه سهیم شوند


دبیرکل انجمن‌های علمی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: حضور انجمن‌های علمی نباید فقط محدود به فعالیت در برنامه‌های اجرایی باشد، بلکه می‌توانند به‌ عنوان مشاور در سیاست‌های دانشگاه سهیم شوند.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا منطقه خراسان، نیما طوسی مجری‌سازان، در جلسه شورای دبیران انجمن‌های علمی که شامگاه گذشته، 10 دی ماه در ساختمان امور دانشجویی دانشگاه فردوسی برگزار شد، تصریح کرد: نباید برای انجمن‌های علمی تنها نقش‌های اجرایی در نظر گرفته شود، بلکه می‌توان از آن‎ها در مشاوره و نظرسازی سیاست‌های کلان دانشگاه فردوسی استفاده کرد.

وی افزود: در خصوص حضور نماینده انجمن علمی در جلسه شورای دانشگاه فردوسی باید مطالبه‌گری صورت گیرد؛ همچنین نیاز به در نظر گرفتن مزایا و تسهیلات ویژه برای اعضای فعال انجمن‌های علمی‌ است.

علی توکلی، دبیرکل انجمن‌های علمی دانشگاه فردوسی نیز در ادامه با اشاره به سیاست بخش دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی مبنی بر افزایش تعداد دانشجویان خارجی از 1400 به 2000 نفر تا مهر سال آینده در این دانشگاه، عنوان کرد: در راستای تحقق این سیاست از انجمن‌های علمی دانشگاه فردوسی درخواست شده که برنامه‌ مطالعاتی، پژوهشی و اجرایی داشته باشند.

وی ادامه داد: باید فعالیت‌های هر یک از انجمن‌های علمی دانشگاه برای شرکت در جشنواره دانشگاهی و ملی حرکت در شاخه‌های آموزشی، ترویجی، پژوهشی، فناوری، اختراع و ابتکار، کارآفرینی و نشریات علمی دانشجویی تقویت و آسیب‌شناسی شود.

دبیر کل انجمن‌های علمی دانشگاه فردوسی با اشاره به فرارسیدن پایان ترم نیم‌سال تحصیلی 94-93 اظهار کرد: طرح‌های ارائه شده توسط انجمن‌های علمی دانشگاه فردوسی به شورای دبیران نسبت به سال گذشته با افزایش کیفیت همراه بود.

توکلی با تاکید بر برگزاری جلسات شورای انجمن‌های علمی در همه دانشکده‌ها تصریح کرد: بحث مستندسازی فعالیت‌های انجمن‌های علمی باید جدی گرفته شود؛ زیرا اگر بزرگترین برنامه‌ها بدون مستندسازی‌ برگزار شود، بی‌نتیجه خواهد بود.

در ادامه این جلسه مصوب شد که از این پس مدیران مسؤول نشریات انجمن‌های علمی طرح نشریه را به همراه جزئیات هزینه‌ها، نیازها، ضرورت‌ها و سابقه‌ نشریه به شورای دبیران انجمن‌های علمی دانشگاه فردوسی ارائه دهند تا با توجه به آن بودجه جهت چاپ و صفحه‌آرایی تعلق گیرد؛ همچنین پنج طرح مورد بررسی شورا قرار گرفت و در نهایت به تصویب رسید که به شرح زیر است:

طرح انتشار سومین نشریه «ثبات» که توسط انجمن علمی اقتصاد دانشگاه فردوسی ارائه شد، طرح برگزاری کارگاه آموزشی «شمارش میکروارگانیسم‌ها با استفاده از روش Real Time Pcr» و طرح انتشار ششمین شماره نشریه «رویان» که توسط انجمن علمی علوم دامی دانشگاه فردوسی ارائه شد و طرح برگزاری همایش ملی «اسلامی سیاسی- دولت و خاورمیانه» نیز توسط انجمن علمی علوم سیاسی دانشگاه فردوسی عرضه شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کلیپ انجمن علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی