فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



جشن تولد یک سالگی وبگاه «قنوت»


به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، روز پنج‌شنبه 11 دی ماه سال گذشته به مناسبت سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت حجت(ع) سایت مرکز تخصصی نماز با عنوان «قنوت» رونمایی شد، اینک مدت یک سال از فعالیت این وبگاه می‌گذرد، آنچه در ادامه می‌آید نگاهی گذرا به فعالیت «پایگاه اینترنتی مرکز تخصصی نماز» است:

از آنجایی که فضای مجازی و اینترنت می‌تواند عرصه و میدان گسترده‌ای برای تبیین و معرفی آموزه‌های ناب اسلامی و فعالیت‌های فرهنگی باشد، هر چند در فضاهای مجازی قالب های جدید ارتباطی به وجود آمده است، اما وبگاه، هنوز جایگاه خود را دارد. به خصوص برای افرادی که مطالب مهم تری را دنبال می کنند و فقط به دنبال مطالب کوتاه نیستند.

 

 

در میان عبادات، نماز عمومی‌ترین و عمیق‌ترین آموزه دینی است که شناخت، ترویج فرهنگ نورانی و اقامه کامل آن در رشد و پویایی و سلامتی همه‌جانبه جامعه نقش بی‌بدیلی دارد. معرفی زیبایی‌ها، اسرار و حکمت‌های نماز در گستره‌ای چندرسانه‌ای و تبیین معارف ژرف و کرانه‌های ناپیدای آن در قالب‌های هنری متنوع، یکی از راهبردهای اساسی و رسالت‌های مهم ستاد اقامه نماز است، بنابراین پایگاه تخصصی معارف و آموزه‌های نماز برای انجام این رسالت بزرگ ایجاد شد.

تبیین معارف و آموزه‌های فریضه نماز بر مبنای سنت و سیره اهل‌ بیت(ع) برای گروه‌ها و اقشار مختلف، معرفی تولیدات و محصولات فرهنگی و هنری نماز، ارائه پژوهش‌ها و مقالات تخصصی و کاربردی نماز، گسترش شبکه ارتباطی یاوران نماز در دو گروه نخبگانی و عمومی، ارائه راهکارهای اجرایی ـ عملیاتی اقامه نماز در دستگاه‌های دولتی و خانواده‌ها، ایجاد گنجینه جامع پرسش و پاسخ‌های حوزه نماز و نیایش در قالب چندرسانه‌ای و گسترش آموزش‌های مجازی در گروه‌های کارشناسان، مبلغان و عموم مردم از جمله اهداف راه‌اندازی وبگاه قنوت بوده است.

 

 

این وبگاه در دو بخش؛ عمومی و تخصصی به ارائه محتوای نمازی اقدام کرده است که در بخش کلی و عمومی با زیر فصل‌هایی چون «بدانید» شامل اخبار فعالیت‌های اقامه نماز در سه بخش اخبار داخلی ستاد، ایران و جهان، «بخوانید» در برگیرنده پژوهش‌ها و مقالات کاربردی و تخصصی و مطالب عمومی نماز در بیش از 10 سرفصل کلی و ده‌ها نمایه موضوعی، «ببینید» شامل بانک فیلم و نماهنگ، گالری تصاویر و پوسترهای آموزشی، «بشنوید» شامل چهار بخش کلی دوره‌های آموزشی (تخصصی و عمومی)، معارف و آموزه‌های نماز، مهارت‌های تبلیغی و ترویجی و بخش صوت‌های گوناگون مرتبط با نماز و نیایش.

«بپرسید» که این بخش دارای دو سرفصل کلی است که برای ارتباط کاربران با کارشناسان تخصصی نماز و ایجاد گنجینه پرسش و پاسخ‌های مهم نماز طراحی شده است، در این مدت یک ساله وبگاه قنوت توانسته است با همکاری کارشناسان پاسخگویی مرکز تخصصی نماز به ویژه حجت‌الاسلام سیدحسن موسوی بعد از جمع‌آوری و گلچین کردن سؤالات به بیش از 200 پاسخ به پرسش‌های مهم جوانان در حوزه نماز پاسخ دهند که هم اکنون در وبگاه به  صورت دسته‌بندی شده قابل رؤیت است.

«خرید کنید» هر چند هنوز امکان خرید در این سایت مهیا نشده، اما افراد می‌توانند به محصولات آشنا و جهت خرید با انتشارات ستاد اقامه نماز یا ستادهای استانی تماس بگیرند، «پیوندها» در این بخش مهم‌ترین و بهترین سایت‌های اینترنتی حوزه دین و فرهنگ به ویژه نماز در دسترس کاربران قرار گرفته است.

 

 

اما بخش تخصصی که شامل پنج سرفصل کلی است که برای پژوهشگران و مبلغان و عوامل اجرایی دست‌اندرکار فرهنگ اقامه نماز طراحی و ایجاد شده است که البته این بخش به مرور تکمیل خواهد شد،شامل موارد کتابخانه، مبلّغان، مدیران، خانواده، دانشنامه و   پایان‌نامه است که دورنمای بخش پایان‌نامه این است که تمام پایان‌نامه‌های مرتبط با نماز جمع‌آوری شود.

از نکات قابل توجه وبگاه قنوت بخش ویژه آن است به گونه‌ای که در بحث «کتابشناسی نماز» فرد می‌تواند نام کتاب مورد نظر را وارد و در همان زمان نظر کارشناسی را به دست آورد، البته این بخش در حال راه‌اندازی است و متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/ک

http://fna.ir/ISH714


ویدیو مرتبط :
جشن تولد سام درخشانی تولد 38 سالگی