فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مراکز یادگیری محلی نهضت سواد آموزی با جدیت دنبال شود


شکر الله حسن بیگی روز شنبه در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی استان مرکزی افزود: مرکز یادگیری محلی فرصتی است تا افراد ضمن فراگیری سواد، مهارت های زندگی، اجتماعی و مباحث مربوط به حقوق شهروندی را نیز فرا بگیرند.
وی ادامه داد: این طرح مشوقی برای دستگاه ها، نهادها، افراد و موسسه ها با سازمان نهضت سوادآموزی در بخش یادگیری سواد به افراد زیرپوشش فراهم کرده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی، بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و فرمانداری های شهرستان ها را مهمترین راهکارها برای توسعه و ترویج این مراکز در دانست.
حسن بیگی ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت فرمانداری ها و حضور آن ها در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی ، ایجاد رقابت در بین فرمانداری هاو شهرستان ها را به همراه خواهد داشت.
وی با یادآوری اجرایی نشدن مصوبه های نشست قبلی شورای پشتیبانی سواد آموزی استان مرکزی گفت: از سه مصوبه نشست قبلی این نشست، تنها یکی اجرایی شده و نیاز است دبیرخانه این ستاد دستگاه هایی را که با این دبیرخانه همکاری لازم ندارند به حوزه معاونت سیاسی استانداری استان مرکزی معرفی کند تا در نشست های ارزیابی مدیران مطرح شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ایجاد 500 مرکز یادگیری محلی نهضت سواد آوزی در سطح کشور مصوب شده است که با توجه اینکه استان مرکزی دو درصدی جمعیت کشور را در خود دارد ، سهم این خطه از مراکز مذکور 10 دفتر است.
غلامرضا فتح آبادی افزود: با توجه به اینکه در این مراکز توانمند سازی و سواد آموزی افراد زیر 50 سال، نوجوانان و جوانان جامانده از تحصیل هدفگذاری شده ، نیاز است این مراکز با اولویت مناطقی که از سطح سواد کمتری برخوردار هستند در تمام شهرستان های استان ایجاد شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: نهضت سواد آموزی در سال های اخیر با ایجاد مراکز یادگیری محلی، بهره گیری از کارکنان دستگاه های اجرایی و طرح تشویق افرادی که به صورت خود آموز اقدام به یادگیری سواد می کنند رویکرد جدیدی را برای ریشه کن کردن بی سوادی و کم سوادی در سطح کشور در پیش گرفته است.
شهریار فولادوند افزود: با توجه به اختصاص سرانه پایین آموزش برای بهره گیری از کارکنان دستگاه های اجرایی از این طرح استقبال گسترده ای صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: افرادی که از ابتدای امسال به صورت خود آموز اقدام به یادگیری سواد می کنند سازمان نهضت سواد آموزی علاوه بر پرداخت هزینه های سواد آموزی مبالغی را به عنوان هدیه به آنان پرداخت می کند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی یکی از کارهایی که نهضت سواد آموزی از سال های گذشته در پیش گرفته ایجاد مراکز یادگیری محله ای عنوان کرد و گفت: این مراکز با هدف سواد آموزی برای افراد کم سواد و بیسواد به سه روش دولتی، غیر دولتی و مشارکتی در سطح کشور اجرایی می شود.
فولادوند افزود: روش دولتی این طرح با ایجاد مراکز در شیفت مخالف مدرسه های سطح استان، مراکز غیر دولتی به شیوه مدارس غیر دولتی و مراکز مشارکتی نیز به صورت مشارکت آموزش و پرورش با دیگر سازمان های آموزشی و تربیتی به صورت مشارکتی ایجاد می شود.
وی ادامه داد: مجوز ایجاد مراکز مشارکتی به دستگاه هایی داده می شود که از امکانات مناسبی از جمله برخورداری از چهار اتاق و حداقل 70 مخاطب در طول یک سال برخوردار باشند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: مجوز مراکز غیر دولتی نیز به مراکزی داده می شود که علاوه بر برخورداری از 50 مخاطب در طول یک سال به تصویب شورای آموزش و پرورش نیز رسیده باشد.
وی ادامه داد: تا کنون پنج درخواست برای ایجاد مراکز یادگیری محلی سواد آموزی در سطح استان مرکزی شامل دو عدد دولتی در شهرستان های خمین و خنداب و دو مرکز غیر دولتی از نواحی یک و دو اراک و یک مرکز مشارکتی با سازمان زندان های این استان دریافت شده است.
بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال 90 نرخ سواد در استان مرکزی در گروه سنی 6 سال به بالا رتبه 12 کشور و در گروه سنی 10 تا 49 سال رتبه 10 کشور را به خود اختصاص داده است.ک/2
1955/6013.

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کلیپ نهضت سواد آموزی