سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کشته شدن ۷ هزار غیرنظامی نتیجه ۱۰ ماه تجاوز ائتلاف عربی آمریکایی به یمن


کشته شدن ۷ هزار غیرنظامی نتیجه ۱۰ ماه تجاوز ائتلاف عربی آمریکایی به یمن

نسیم/ پایگاه خبری یمنی پرس روز یکشنبه گزارش داد، در دهمین ماه از حمله ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان علیه یمن، تاکنون بیش از۷ هزار نفر از مردم یمن کشته و بیش از ۱۵ هزار نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

پایگاه خبری یمنی پرس روز یکشنبه گزارش داد: بر اساس آخرین آمار از تعداد کشته و مجروحان حمله ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان علیه یمن نشان داد که نزدیک به 22 هزار نفر از مردم که بیشتر زنان و کودکان بودند در این حملات کشته و یا مجروح شده اند.

در این آمار که از سوی مرکز قانونی حقوق و توسعه در یمن منتشر شده، آمده است: تعداد کشته های یمنی تا ماه دسامبر جاری 7 هزار و 411 نفر و تعداد مجروحان 13 هزار و 846 نفر بوده که بیشتر آنان زنان و کودکان بوده اند.

در این آمار آمده است: از میان 7 هزار و 411 کشته یمنی یک هزار و 729 کودک و یک هزارو 309 نفر زن بوده و 4 هزارو 373 نفر نیز مرد می باشند.

برپایه این گزارش، تعداد مجروحان تجاوز ائتلاف عربی - آمریکایی به یمن نیز 13 هزار و 846 نفر می باشد که از میان این افراد یک هزارو 492 کودک، و یک هزار و 326 زن و یازده هزار و 28 نفر مرد بوده اند.

این آمار تعداد آوارگان یمنی را بیش از 900 هزار نفر برآورد کرده است.

در جنگ ده ماه تحمیلی عربستان و ائتلاف عربی - آمریکایی علیه یمن خسارت های فراوانی به خدمات شهری و ساختار زیربنایی این کشور وارد شده به طوری که 450 پل و راه ، 146 شبکه آبرسانی، 122 نیروگاه برق و 140 شبکه برقی، 14 فرودگاه در یمن ویران شده است.

خسارت های مالی همچنین شامل ویرانی بیش از 319 هزار و 957 منزل مسکونی و 506 مسجد، 3 هزارو 750 مدرسه و دانشگاه و 229 بیمارستان و مرکز بهداشتی و 16 موسسه رسانه ای منهدم شده است.

در جریان بمباران هواپیماهای عربستان و همراهی آمریکا علیه یمن بیش از 922 تاسیسات دولتی و علاوه بر آن 514 انبار غذایی و 389 خودروی حامل مواد غذایی و 344 بازار و 226 پمپ بنزین و 156 تانکر سوخت از بین رفته است.

در آماری که این مرکز ارائه داده همچنین به ویرانی 168 کارخانه، 115 مکان نگهداری طیور، 51 مکان تاریخی و 101 منطقه گردشگری و علاوه بر آن 31 ورزشگاه از بین رفته است.

این مرکز اعلام کرده که این آمار نهایی نیست و این رقم ها در واقع کمتر از آن چیزی است که وجود دارد چرا که کمیته های تحقیقات این مرکز به دلیل ادامه حملات ائتلاف عربی - آمریکایی به یمن نمی توانند به برخی اماکن و مناطق ویران شده بروند.

عربستان به همراه چند کشور عربی و حمایت و پشتیبانی آمریکا از 6 فروردین سال جاری شمسی به یمن حمله کرد تا عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی این کشور را به حاکمیت بازگرداند. با وجود چند بار اعلام آتش بس از سوی عربستان این کشور به همراه کشورهای ائتلاف همچنان به حملات خود علیه کشور فقیر یمن ادامه می دهند و هیچ یک از سازمان ها و نهادهای بین المللی تا کنون موفق نشده اند از حملات مذکور جلوگیری کنند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
آخرین آمار از تلفات تجاوز ائتلاف عربستان به یمن