سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کنترل «الرمادی» در دست نیروهای عراقی است/ خانه های بمب‌گذاری شده مانع اعلام آزاد سازی کامل


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «صباح کرحوت» رئیس شورای استانداری «الانبار» اعلام کرد که شهر «الرمادی» مرکز استان «الانبار» اکنون تحت کنترل امنیتی و نظامی نیروهای مسلح و مشترک عراقی است و ساختار داعش در این شهر کاملا از هم فروپاشیده است.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری عراقی «المدی پرس» گفت: با فرار صدها تکفیری داعش از مرکز استان الانبار طی چند روز گذشته، ساختار این گروه در الرمادی از هم فروپاشید و اکنون کنترل امنیتی و نظامی شهر به دست نیروهای مشترک عراقی است. این نیروها، پیشروی زیادی در پاکسازی مناطق باقی‌مانده در الرمادی داشته‌اند و آنچه که مانع آزادسازی و پاکسازی کامل این شهر و اعلام این پیروزی است، وجود بمب‌ها و منازل بمب‌گذاری شده است که داعش آنها را جاسازی کرده است.

کرحوت تصریح کرد: به نیروهای نظامی و امنیتی دستور داده شده است که بیش از هر چیزی به حفظ امنیت و سلامت شهروندان بی گناه عراقی در این شهر بیاندیشند و تمام تلاش خود را صرف حفظ دارایی‌های آنها کنند.

عملیات آزادسازی شهر «الرمادی» مرکز استان الانبار که مقدمات آن از هفته‌ها پیش در حال انجام بود، ظهر سه‌شنبه (دیروز) با شدت بیشتری، رسما آغاز شد و نیروهای مبارزه با تروریسم موفق به نفوذ به مرکز شهر شدند. در ساعات اولیه این عملیات نیروهای عراقی توانستند پیشروی قابل توجهی داشته باشند و بتوانند محله‌های «البکر» و «الارامل» را تحت تسلط خود درآورند و در خیابان 60 در جنوب شرق الرمادی متمرکز شوند.

انتهای پیام/غ

http://fna.ir/XDKSGD


ویدیو مرتبط :
موفقیت های جدید و پیشروی نیروهای عراقی به سوی الرمادی