سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وزیر دفاع انگلیس: آماده حمله علیه مواضع داعش در سوریه هستیم


وزیر دفاع انگلیس: آماده حمله علیه مواضع داعش در سوریه هستیم

ایرنا/ مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس روز سه شنبه در آستانه تصمیم گیری مجلس عوام در مورد گسترش حملات هوایی این کشور در سوریه، خطاب به نمایندگان پارلمان گفت نیروی هوایی انگلیس آماده حمله علیه مواضع داعش در سوریه است.

فالون در جریان نشست خود با اعضای کمیته منتخب دفاعی پارلمان، بار دیگر گفت که پیش ازاین نیز انگلیس در معرض تهدید گروه تروریستی داعش بوده و این تهدید در حال حاضر تشدید شده است.
فالون در همین حال عنوان کرد که حملات هوایی به تنهایی نمی تواند سبب نابودی داعش شود اما می تواند خطر حملات این گروه را علیه انگلیس کاهش دهد.
حضور فالون در کمیته دفاعی پارلمان، به دنبال برگزاری نشست امروز ( سه شنبه ) کابینه انگلیس و حمایت اعضای آن از طرح دیوید کامرون برای مطرح شدن لایحه پیشنهاد گسترش حملات هوایی این کشور در سوریه در جریان نشست روز چهارشنبه مجلس عوام که همراه با رأی گیری در این خصوص خواهد بود، صورت گرفت.
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس از همه نمایندگان مجلس عوام خواسته است که بدون توجه به وابستگی حزبی شان به این مداخله نظامی رأی دهند.
در لایحه پیشنهادی دولت کامرون در مورد گسترش حملات هوایی انگلیس در سوریه عنوان شده است: این اقدام نظامی تنها بخشی از راهبرد گسترده علیه داعش شمرده می شود.
در این لایحه همچنین تصریح شده است که اعزام نیروی زمینی بخشی از این راهبرد دولت کامرون بشمار نمی آید و حملات هوایی انگلیس تنها محدود به گروه داعش در سوریه خواهد بود.
انگلیس در حال حاضر در عملیات هوایی علیه گروه تروریستی داعش در عراق شرکت دارد و درصدد است این حملات را به سوریه نیز گسترش دهد.
دیوید کامرون پس از آنکه اعضای کابینه در سایه حزب کارگر روز دوشنبه گذشته اعلام کردند هیچ توصیه ای درباره رأی گیری در این خصوص به نمایندگان حزب نمی کنند و به آنها اجازه می دهند به تشخیص و طبق صلاحدید خود به طرح گسترش حملات علیه داعش رأی مثبت یا منفی بدهند، تصمیم گرفت بحث و رأی گیری درباره حملات هوایی انگلیس علیه داعش در سوریه را در مجلس عوام برگزار کند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
دومین حمله نیروی هوایی انگلیس علیه مواضع داعش