علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



رتبه‌بندی شرکت‌ها بعد از لغو تحریم‌ها


به گزارش خبرنگار مهر،   محمد فطانت با بیان اینکه با توجه به دلیل مشکلات بانک ها، ‌ نقش بازار سرمایه باید در تامین مالی تقویت شود، گفت: باید با گسترش بازار صکوک (اوراق قرضه اسلامی) و بازار مشتقه ارزی سرمایه‌ها را جذب بازار سرمایه کنیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه افزایش شفافیت مالی لازمه جذب سرمایه‌گذاران خارجی است که در‌ آن حسابداران نقش موثری دارند، تاکید کرد:‌ باید تبادل الکترونیکی اطلاعات مالی برای تحلیل‌‌های مختلف و جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی ایجاد کنیم.

وی افزود: بکارگیری استاندارهای حسابداری، برقراری نظام حاکمیتی شرکتی و گسترش زبان گزارشگری بین‌المللی از مواردی است که باید در شرایط پساتحریم و ایجاد زمینه‌های جدید برای توسعه اقتصادی توجه کنیم.

فطانت اضافه کرد: در هفته‌های آتی بعد از لغو تحریم‌ها دستور‌العمل رتبه‌بندی موسسات را اعلام خواهیم کرد و هر چقدر شفافیت بنگاه‌ها افزایش یابد از رتبه اعتبار بالایی برخوردار خواهند شد.


ویدیو مرتبط :
لحظه شماری تحریم کنندگان ایران برای لغو تحریم ها