فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مدیر سایت جهانی شهر سوخته معرفی شد


به گزارش ایرنا این حکم روز پنجشنبه در سرسرای اجتماعات شهر سوخته توسط مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شماری از خبرنگاران به روح الله شیرازی ابلاغ شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: گرچه حدود یک سال از ثبت جهانی شهر سوخته می گذرد اما به دلیل برخی ضوابط اداری جدیدا برای این سایت تاریخی مدیر تعیین شده است.
کامبیز مشتاق گوهری تصریح کرد: تا زمانی که بودجه های جهانی برای این سایت تاریخی اعمال شود تمام مخارج و هزینه های آن بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خواهد بود.
وی ادامه داد: باید برای این سایت تاریخی یک پلان مدیریتی و راهبرد مناسب تعریف کرد تا فعالیت و برنامه های اجرایی در آن برای سال های آینده مشخص شود.
روح الله شیرازی مدیر سایت تاریخی - جهانی شهر سوخته نیز در این مراسم اظهار داشت: این منطقه یک سایت تاریخی است که تمام موارد مربوط به شهرنشینی باستانی را در جنوب شرق ایران نمایان می کند.
وی ادامه داد: از آنجایی که این سایت تاریخی ارزش جهانی دارد باید رویکرد پژوهشی مستمر در آن دنبال شود.
وی تاکید کرد: شهر سوخته به عنوان یک میراث باید حفظ و به نسل های دیگر انتقال داده شود بر این اساس نیازمند برنامه ریزی ویژه برای حفاظت از آن هستیم.
مدیر سایت تاریخی - جهانی شهر سوخته بیان کرد: توجه به ساختار اداری و مالی، معرفی و انتشار اخبار مربوط به شهر سوخته و توجه به موضوع گردشگری از سایر رویکردهای مهم در این سایت باستانی است.
شیرازی گفت: از مهمترین عوامل توسعه گردشگری در شهر سوخته ایجاد زیرساخت های لازم در خود این منطقه و اطراف آن است که باید تمام دستگاه ها به آن توجه ویژه ای داشته باشند.
روح الله شیرازی پیش از این نیز به عنوان سرپرست سایت جهانی شهرسوخته مشغول به فعالیت بود.
شهر سوخته واقع در 160 کیلومتری شمال زاهدان سال قبل به عنوان تنها سایت تاریخی ایران اسلامی در فهرست آثار جهانی ثبت شد.
محوطه باستانی شهر سوخته در هزاره دوم و سوم قبل از میلاد، توسط مهاجرانی که از چهار گوشه به آن مهاجرت کرده اند، بنا شده است.
تاکنون با انجام چندین فصل کاوش آثار و اشیاء مختلفی از جمله نخستین چشم مصنوعی، نخستین انیمیشن، نخستین جراحی جمجمه انسان، نخستین شبکه فاضلاب شهری جهان از محوطه های مسکونی و قبرستان شهرسوخته کشف شده است.
نکته بسیار مهم که موجب شگفتی باستان شناسان شده تاکنون هیچ سلاح جنگی در این شهر پر رونق و جنب و جوش و فعال در پنج هزار سال پیش، بدست نیامده است و این خود نشان دهنده سکونت مردمانی صلح جو و آرام است.
7311/3042/6081

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
‫معرفی وب‌سایت ترفندستان در برنامه‌ی «به روز» شبکه‌ی 3 با حضور مدیر سایت‬‎