سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دولت عراق ادعا درباره نقش حزب الله در ماجرای صیادان قطری را رد کرد


دولت عراق ادعا درباره نقش حزب الله در ماجرای صیادان قطری را رد کرد

ایرنا/ دولت عراق رسما گزارش هایی را مبنی بر اینکه رسما از طریق دیپلمات های عرب به اطلاع دولت قطر رسانده است که حزب الله عراق ، پشت عملیات ربودن صیادان قطری است، رد کرد و آن را ادعایی بی ارزش خواند.

یک مقام در نخست وزیری عراق شنبه شب در گفت وگو با خبرگزاری المعلومه ، این گزارش ها را تکذیب کرد و گفت: هیچ منبع رسمی ، غیر رسمی خارجی یا داخلی و یا سفیر از سوی دولت عراق چنین مساله ای را عنوان نکرده است.
وی تاکید کرد که این تحرکات رسانه ای در چارچوب تخریب و تضعیف یکی از گروه های قدرتمند الحشدالشعبی است که نقش موثری در جنگ علیه تروریسم در منطقه دارد.
روز گذشته در خبری که روزنامه الاخبار چاپ بیروت منتشر کرده، ادعا شده است 'یک منبع دیپلماتیک عرب به نقل از مسئولان قطری گفته است که دولت عراق به طور رسمی اعلام کرده 'حزب الله عراق پشت این عملیات قرار دارد'.
این روزنامه سپس در خبری نوشته که سران قطر از حزب الله لبنان خواسته اند تا در این زمینه پا درمیانی کند.
کتائب حزب الله عراق از جمله گروه های عراقی است که فعالیت هایش در چارچوب قوانین عراق و رسمی است و در نبرد با داعش درعراق و سوریه، نقش غیرقابل انکاری دارد.
گروه مسلحی که 16صیاد قطری را در صحرای نجف واقع در جنوب شرق عراق ربوده بودند،هفته گذشته 9 نفر از آنها را آزاد کرده است.
وزارت کشور عراق قبلا اعلام کرده بود که صیادان قطری ربوده شده درمناطق صحرایی گسترده تردد داشته اند و به دستور پلیس عراق مبنی برعدم عبور از مناطق امن توجه نکرده اند.
منابع پلیس عراق حدود 10روز پیش از ربوده شدن 16 تبعه قطری در صحرای نجف در جنوب شرق عراق خبر دادند که در بین آنها تعدادی شاهزاده این کشور وجود دارند.
رسانه های عراق به نقل از منابع پلیس اعلام کردند که افراد مسلح ناشناس این اتباع و شاهزاده های قطری را که برای شکار طیور و حیوانات وحشی به صحرای نجف آمده بودند، ربوده و با خود به مکان نامعلومی برده اند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
حزب الله جسد عزت الدوری را به دولت عراق تحویل داد