کهگیلویه و بویراحمد، تنها استان فاقد نمایشگاه بین‌المللی در کشور است


رییس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: کهگیلویه و بویراحمد، تنها استان کشور است که نمایشگاه بین المللی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد، جبار کیانی پور در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان افزود: بدون داشتن نمایشگاه بین المللی امکان ندارد آنطور که انتظار می‌رود صادرات استان توسعه یابد.

وی با اشاره به عامل بازدارنده در واگذاری زمین شرکت نمایشگاه‌های دائمی استان، ادامه داد: از آنجایی که نگاه دولت این است که زیرساخت‌های اساسی را به هر شکل در جهت توسعه صنعتی، معدنی و تجارتی کشور داشته باشد، انتظار داریم مجموعه استان این اقدام را انجام دهند و هر چه سریع‌تر این زمین به شرکت مجری واگذار شده تا عملیات ساخت نمایشگاه تسریع شود.

رییس اتاق بازرگانی یاسوج عنوان کرد: در صورت واگذاری هر چه سریع‌تر این زمین در شهریورماه امسال می‌توانیم اولین سوله نمایشگاهی استان را به بهره‌برداری برسانیم. این سوله 1800 متر زیربنا دارد که 500 تا 700 میلیون برای احداث این سوله نیاز است تا منابع آن تأمین شود.

کیانی پور با بیان اینکه باید برای ادامه کار شرکای سرمایه‌گذار توانمند اضافه شود، تاکید کرد: در صورتیکه مجموعه دولتی بخواهد دستگاه‌های ناکارآمد دیگری را برای روپا نگهداشتن شرکت اضافه کند، سهام‌داران و هیأت مدیره شرکت این موضوع را نمی‌پذیرند.

وی تصریح کرد: اختلاف سلیقه‌ها، تنگ‌نظری‌ها و عدم اعتماد به بخش خصوصی واقعی استان، علت وضع کنونی سایت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان است.

رییس اتاق بازرگانی یاسوج خاطرنشان کرد: صادرات کالا به ارزش حدود 4 میلیون دلار شایسته استان کهگیلویه و بویراحمد نیست. متاسفانه زیرساخت‌های صادراتی لازم در استان فراهم نیست.

کیانی پور تصریح کرد: این استان سالهاست که از کمکهای سازمان توسعه تجارت محروم مانده است که از متولیان امر می خواهیم به این استان محروم توجه لازم را داشته باشند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کشت گیاهان دارویی در استان کهگیلویه و بویراحمد