سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



یونسکو از ارتش سوریه به دلیل آزاد کردن پالمیرا تقدیر کرد


یونسکو از ارتش سوریه به دلیل آزاد کردن پالمیرا تقدیر کردایسنا/ مدیر کل سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) از ارتش سوریه بخاطر آزاد کردن شهر باستانی پالمیرا و پاکسازی این شهر از وجود تروریستهای داعش که بخشهای عمده ای از آثار باستانی آن را ویران کرده اند، قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ایرینا بوکووا، مدیر کل یونسکو با صدور بیانیه ای ضمن تقدیر از ارتش سوریه به سبب آزاد کردن شهر تاریخی پالمیرا(تدمر) خاطرنشان کرد: یک سال است که غارت و تخریب شهر باستانی پالمیرا تبدیل به سمبل پاکسازی فرهنگی در خاورمیانه شده است.
این تقدیر از ارتش سوریه پس از آن مطرح شد که یگانهای ارتش و نیروهای مسلح سوریه با همکاری گروههای مقاومت مردمی با پیشروی چشمگیر در شهر پالمیرا امروز (یک شنبه) شهر التمثیل، ارتفاعات قصور، فرودگاه و هتل دیدیمان و میدان الزراعه را در ورودی جنوب غرب شهر پس از نابودی آخرین کانون تجمع داعش در این منطقه، آزاد کردند.
از ماه مه 2015 عناصر داعش به محاصره اهالی و غارت و تخریب آثار باستانی این شهر که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، مبادرت کردند. این گروه تروریستی معبد بعل شمین و معبد بعل و طاق پیروزی و برجهای آن را که از آثار باستانی برجسته پالمیرا به شمار می‌آمدند نابود کرد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
نبرد ارتش سوریه در شمال شهر پالمیرا با تروریست‌های داعش