سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انصارالله در اولین مرحله پاسخ به تجاوزات عربستان چه مواضعی را هدف گرفت؟


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا، نیروهای یمنی روز یکم ژانویه 2016 میلادی اداره انبارهای راهبردی شهر «ابها» را با موشک بالستیک «قاهر 1» هدف قرار دادند.

منابع یمنی در این خصوص تاکید کردند که ارتش وکمیته‌های مردمی یمن با موشک بالستیک قاهر 1 اداره انبارهای راهبردی عربستان در واقع طرح یا برنامه‌ای پیشگیرانه حمایتی شمرده می‌شود که از سال 1988 میلادی به اجرا درآمد و هدف از آن ایجاد سیستم امنیتی تضمین شده برای حمایت و پشتیبانی از تولیدات نفتی و تامین نیازهای اساسی و حیاتی در حالات فوق العاده و بحرانی است.

اداره انبارهای راهبردی عربستان در شمال شهر ابها قرار دارد و با تولیدات پالایشگاه‌های جیزان و توسط خط لوله‌ای به طول 245 کیلومتر با گذر از کوه‌های عسیر عبور کرده و به محل این انبارها می‌رسد.

این انبارها تولیدات این پالایشگاه‌ها را پس از مدتی از طریق لوله‌های انتقال 7 کیلومتری به نقاط عرضه منتقل می‌شود تا تولیدات جایگزین آنها شود. این انبارها در سال 1424 هجری به شرکت آمریکایی آرامکو سپرده شد تا این شرکت نفتی آمریکایی اداره این انبارها را برعهده بگیرد.

این حمله موشکی دو روز بعد از حمله نیروهای یمنی به بندر جیزان توسط موشک بالستیک قاهر 1 صورت گرفت. در این خصوص منابع یمنی در سی‌ام دسامبر 2015 اعلام کردند که یگان موشکی ارتش یمن بندر جیزان عربستان را با موشک قاهر 1 و در پاسخ به حملات هوایی عربستان سعودی علیه مناطق مختلف یمن مورد حمله قرار داد.

حمله به بندر جیزان عربستان چند روز پس از حمله موشکی نیروهای یمنی توسط موشک قاهر 1 به شرکت نفتی آمریکایی آرامکو در جیزان صورت گرفت و رسانه‌های یمنی روز 22 دسامبر 2015 میلادی اعلام کردند که پدافند هوایی ارتش این کشور با یک فروند موشک قاهر 1 شرکت نفتی آرامکو را هدف گرفتند.

این دومین بار بود که شرکت نفتی آمریکایی آرامکو مورد حمله موشکی نیروهای یمنی قرار می‌گیرد. اولین بار روز 20 دسامبر گذشته بود که نیروهای یمنی با یک فروند موشک بالستیک این شرکت را هدف گرفتند.

رسانه‌های یمنی همچنین اعلام کردند که روز 26 دسامبر گذشته با یک فروند موشک بالستیک قاهر 1 پایگاه نظامی گارد ملی عربستان در منطقه العریسه واقع در نجران را مورد حمله قرار دادند.

طی روزهای گذشته ارتش یمن به فرودگاه بین المللی جیزان برای دومین بار با موشک حمله کرد و رسانه‌های وابسته به ارتش و نیروهای مسلح یمن در این خصوص روز 28 دسامبر گذشته نوشتند: در واکنش به حملات روزانه نیروی هوایی ارتش عربستان، ارتش یمن یک فروند موشک بالستیک از نوع قاهر 1 به سمت فرودگاه بین المللی ابها شلیک کردند و این موشک با دقت بسیار به هدف اصابت کرد.

این اولین حمله موشکی از سوی نیروهای یمنی به سمت فرودگاه بین المللی ابها شمرده می‌شود و حمله به انبارهای راهبردی پنجمین حمله از 300 حمله صورت گرفته توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه 300 مرکز و پایگاه حیاتی و راهبردی عربستان سعودی در چارچوب مرحله اول گزینه‌های راهبردی پیش روی انصار الله و نیروهای یمنی است که «عبد الملک الحوثی»، رهبر انصار الله از آن سخن گفته بود.

این درحالی است که حمله چهارم نیروهای یمنی و کمیته‌های مردمی این کشور شرکت نفتی آرامکو بود که دو بار هدف گرفته شد. اما هدف سوم فرودگاه جیزان و پایگاه نظامی گارد ملی عربستان و بندر جیزان دو هدف اول این نیروها به عنوان گزینه‌های راهبردی نیروهای یمنی برای مقابله با تجاوزات عربستان علیه مردم یمن به شمار می‌آید.

ده‌ها کشته و زخمی در جریان درگیری القاعده و شبه نظامیان هادی

از سوی دیگر، منابع میدانی یمنی اعلام کردند: در جریان درگیری‌های شدیدی که بین عناصر تکفیری القاعده و شبه نظامیان وابسته به منصور هادی، رئیس جمهوری فراری یمن در استان ابین، در جنوب این کشور رخ داد، ده‌ها نفر از دو طرف کشته و زخمی شدند.

این درگیری‌ها در یکی از موانع ایست و بازرسی شبه نظامیان وابسته به هادی در استان ابین رخ داد. این استان هم اکنون شاهد تنش و بحران بی‌سابقه‌ای درپی این درگیری‌هاست.

دو گروه تروریستی تکفیری القاعده و داعش از مارس گذشته و با استفاده از تجاوز نظامی عربستان به یمن، بر مناطق گسترده‌ای از این استان و دیگر استان‌های جنوبی یمن سیطره یافتند.

قبایل برط و الحمیدات به نیروهای مردمی ملحق می‌شوند

از سوی دیگر، دو قبیله برط و الحمیدات در استان جوف اعلام کرد که برای دفاع از وطن و مناطقی که در آنها سکونت دارند، به نیروها و کمیته‌های مردمی یمن ملحق خواهند شد.

اعلام الحاق قبایل برط و الحمیدات به نیروها و کمیته‌های مردمی یمن در چارچوب نشست قبایل یمنی که در منطقه الحمیدات برگزار شد، صورت گرفت و طی آن شرکت کنندگان در نشست حمایت مالی و نیروی انسانی خود از ارتش و نیروهای مسلح یمن برای مقابله با مزدوران و خیانتکاران به وطن و دفاع از حق حاکمیت و کرامت مردم یمن را اعلام کردند.

نشست قبایل یمن در الحمیدات با هدف بررسی و ارزیابی اوضاع جاری در کشور برگزار شد و طی این نشست خواستار وحدت و یکپارچگی مردم یمن جهت مقابله و مبارزه با متجاوزان و خیانتکاران شدند.

قبایل منطقه الحمیدات تاکید کردند: در برابر توطئه‌هایی که کشورشان را تهدید می‌کند، ایستادگی و مقاومت خواهند کرد.

انتهای پیام/ح

http://fna.ir/H23CI


ویدیو مرتبط :
هدف قرار دادن تانک های عربستان توسط نیروهای انصارالله