سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



یک میلیارد و 100 میلیون ریال تسهیلات مهارت در رفسنجان پرداخت شد


علی اکبر عبدالکریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از 110 نفر از ابتدای سال جاری در سامانه مشاغل خانگی رفسنجان، نام نویسی کرده اند.
وی اظهار کرد: بررسی طرح توجیهی ثبت نام شدگان در سامانه مشاغل خانگی رفسنجان، منجر به پذیرفته شدن 22 طرح شد.
وی بانک عامل ارائه دهنده تسهیلات مشاغل خانگی را بانک ملی، معرفی کرد و گفت: طرح های ارائه شده به سامانه مشاغل در رفسنجان شامل چرم سازی، خیاطی، آشپزی، گل سازی، شیرینی پزی، عروسک سازی، دوخت توپ چرم بازیهای ورزشی، بازاریابی صنایع دستی و غیره است.
عبدالکریمی تاکید کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزایی باید گواهینامه مهارت مراکز فنی و حرفه ای را در رشته مورد نظر داشته باشند.
وی گفت: متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی در رفسنجان تا سقف 50 میلیون ریال تسهیلات با سود چهار درصد و بازدهی 36 ماهه دریافت می کنند.
وی با بیان اینکه 1393نیز 10 نفر در رفسنجان تسهیلات مهارت دریافت کردند خاطرنشان کرد: سقف تسهیلات در سال گذشته 40 میلیون ریال با سود 22 درصد بود.
عبدالکریمی گفت: 22 رشته برق صنعتی، تعمیر اتومبیل های بنزینی، جوشکاری، برق ساختمان، تأسیسات و سیم پیچی الکترو موتور، plc، صنایع دستی، تعمیر موبایل، کامپیوتر، خیاطی، آشپزی، آرایش و پیرایش و غیره در این مرکز به صورت رایگان، آموزش داده می شود.
وی اظهار کرد: توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ ایران به ویژه شتاب دهی به فرایند تولید، امری حیاتی است.
وی افزود: بسیاری از سرمایه گذاری های فیزیکی بدون سرمایه انسانی، بلا استفاده مانده است.
عبدالکریمی بیان کرد: آموزشهای فنی و حرفه ای، شامل فعالیت هایی است که می تواند فرد را برای کسب شغل و حرفه آماده کند و یا کارایی وی را در انجام شغل مورد نظر، افزایش دهد.
7433/3029

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اختصاص 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای از سر گیری فع