سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اعزام کاروانی بیش از 7هزار دانشجو به کربلا برای شرکت در مراسم اربعین/ اعزام‌ها از 29 استان در قالب 60 کاروان


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس،‌ جواد تاجیک مسئول قرارگاه نور بسیج دانشجویی صبح امروز در نشست خبری «ستاد اربعین دانشجویی کشور» که در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، گفت: کار و جریان اربعین از آن جهت که ما را در مسیر تمدنی خودمان قرار می‌دهد حائز اهمیت است. اهمیت اربعین برای ما به دلیل این است که احساس می‌کنیم تاثیرگذاری و تاثیرپذیری بین ملت‌های مسلمان را در این روز بیشتر می‌بینیم و مردم فارغ از همه چارچوب‌های دنیوی برای زیارت سید الشهدا حضور پیدا می‌کنند و در این مراسم نماد جامعه آرمانی و اتحاد بین مسلمانان دیده می‌شود.

مسئول ستاد اربعین دانشجویی کشور با اشاره به تشکیل این ستاد دانشجویی، افزود: مجموعه‌های دانشجویی کشور گردهم آمدند و ستاد اربعین دانشجویی کشور را تشکیل دادند. این ستاد با کمک وزارت علوم، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و سازمان‌های دیگری که در بحث مراسم اربعین فعالیت دارند، ایجاد شده است و در بدنه این ستاد مجموعه‌های دانشجویی فعال هستند.

تاجیک ادامه داد: امسال ما با شعار «هیهات منا الذله» کار خود را شروع کردیم و این شعار را سرلوحه فعالیت‌هایمان قرار دادیم و با توجه به توصیه‌هایی که از طرف مسئولان می‌شود سعی کردیم چارچوب‌ها چه در ایران و چه در عراق رعایت شود.

وی گفت: در بحث اعزام دانشجویان به کربلا فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است. دانشجویان در گذشته هر ساله به صورت خودجوش اعزام‌هایی به مناسبت اربعین داشته‌اند و امسال ما بیش از 7 هزار اعزام کاروانی خواهیم داشت و حدود 5 هزار و 500 دانشجو نیز به صورت انفرادی در مراسم اربعین در سفر به کربلا شرکت خواهند کرد.

مسئول ستاد اربعین دانشجویی کشور تاکید کرد: بیش از هزار و صد نفر به عنوان راهنمایان زائران، خادمان سفر، مبلغین و سفیران اربعین در مراسم اربعین حضور دارند. که از این عزیزان گزینش‌هایی صورت گرفته و برای آنها برنامه‌هایی نیز گذاشته شده است.

وی در ادامه افزود: بیش از 9 موکب در مرز چزابه، شملچه , مهران، در مسیر پیاده روی کربلا و همچنین در خود شهر کربلا تشکیل خواهد شد که این موکب‌ها چند منظوره هستند و ویژه‌ترین آن‌ها موکب 757 است که به نام موکب « شباب الرضوی»، در خدمت دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی است.

تاجیک تصریح کرد: در موکب 757 در اوج زمان پیاده روی ایرانی‌ها که طی روزهای 4 تا 7 آذر است عصرها و شب‌ها برنامه‌هایی تدارک دیده شده است.

مسئول ستاد اربعین دانشجویی کشور تاکید کرد: کار ستاد اربعین دانشجویی کشور کاملا یک کار دانشجویی است و قصد ما کمک به میزبانی کشور عراق بوده و سعی داریم به زائران و دانشجویان مراسم اربعین خدمت‌رسانی کنیم.

وی با اشاره به مجموعه فعالیت‌های خدماتی و فرهنگی که در موکب‌ها صورت می‌گیرد، تصریح کرد: به غیر از فعالیت‌هایی که گفته شد کنگره شعر اربعین نیز تدارک دیده شده است که در این راستا فردا در مراسمی از کتاب آثار برتر این کنگره رونمایی خواهد شد.

تاجیک با بیان اینکه کمتر از 10 درصد دانشجویانی که اعزام می‌شوند از خواهران هستند، گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که داشتیم در حدود 10 درصد از خواهران به عراق اعزام خواهند شد. یکی از دلایل این است که در آغاز راه هستیم و باید بسترهای لازم برای اعزام خواهران ایجاد شود.

وی افزود: در قبرستان وادی السلام نیز یک برنامه برای تعدادی از شهدای ایرانی مدافعان حرم برگزار خواهد شد. دانشگاه‌های ما نیز هر کدام در مکان‌های اسکان خود برنامه‌هایی را خواهند داشت.

تاجیک گفت: از 29 استان کشور اعزام کاروانی و گروهی انجام می‌شود که از این استان‌ها حدود 60 کاروان اعزام خواهد شد که هر کدام برای خودشان برنامه های فرهنگی مجزایی دارند اما به صورت متمرکز یک بسته فرهنگی به دانشجویان تقدیم خواهد شد.

وی افزود: بیشترین اعزام دانشجویان به صورت گروهی از استان تهران، اصفهان و فارس است.

تاجیک ادامه داد: از معاونت فرهنگی وزارت علوم که در مباحث فرهنگی، معنوی و زیارتی پای کار بودند و حمایت کردند قدردانی می‌کنیم این ستاد نیز با حمایت این معاونت تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: 90 درصد کاروان‌های دانشجویی که اعزام می‌شوند از مرز چزابه خواهد بود چون شرایط و بستر در این مرز فراهم‌تر و این مرز خلوت‌تر است.

وی در خاتمه اظهار داشت: ستاد عمره دانشگاهیان در بحث اربعین کار را به ما واگذار کرده است و هماهنگی‌های لازم به آن‌ها وجود دارد و از آن‌ها برای همکاری و هماهنگی در رابطه با خروج دانشجویان مشمول از کشور اعزام مبلغین مستقر در مواکب و همکاری‌های دیگر قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
اعزام کاروان کربلا قسمت دوم