ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



مسابقات انتخابی كشتی گرش خراسان شمالی در شهر غلامان برگزار می شود


محمد الهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا زمان برگزاری این مسابقات را 10 ام اردیبهشت ماه عنوان كرد و گفت: این مسابقات به مناسبت روز شوراها و هفته سلامت در شهر غلامان در اوزان 70 ، 80 ، 90 ، 100 و 100+ كیلوگرم برگزار می شود.
وی همراه داشتن بیمه ورزشی از سوی شركت كنندگان را الزامی دانست و گفت: نفرات برتر این مسابقات به مسابقات كشوری گرش در 16 اردیبهشت ماه به میزبانی شهر فراغی در استان گلستان اعزام خواهند شد.
گرش كشتی دیدنی و جالب توجهی است كه در مناطق تركمن نشین استان خراسان شمالی متداول و رایج است. گرش در جشن های عروسی و دیگر مراسم برگزار می‌گردد. در این كشتی وزن و زمان مطرح نیست، سرعت عمل در گرش بر قدرت بدنی پیشی دارد و بسیار مشاهده می‌شود كشتی‌گیری كه از سرعت عمل برخوردار است بر حریفی كه قدرت بدنی بیشتری دارد، غلبه كرده است.
قبل از برگزاری كشتی، جارچی محل، مردم و كشتی‌گیران را به محل كشتی دعوت می‌كند. زمین محل انجام كشتی باید كمی نرم و خاكی باشد. تماشاچیان دایره‌ وار دور میدان می‌نشینند و كشتی‌گیران هر محله در كناری از میدان مستقر می‌شوند. ریش سفیدان و پیشكسوتان و صاحب نظران در كشتی برای نظارت در كنار میدان قرار می‌گیرند و یك نفر را از بین خود برای داوری انتخاب می‌كنند.
6003/6042

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مسابقات انتخابی تیم ملی كشتی آلیش ایران خرداد94