سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هاشمی: سرطان افزایش می‌یابد/ ساخت 200 مرکز سرطان


به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، سیدحسن هاشمی در مراسم کلنگ‌زنی مرکز جامع سرطان که وزیر دفاع نیز حضور یافته بود، اظهار داشت: با کمک وزارت دفاع ساخت مراکز درمان سرطان  و تجهیز آن را شروع کردیم و مراسم امروز نیز در راستای همین مسئله برای کلنگ‌زنی ساخت مرکز جامع سرطان در بیمارستان حضرت رسول اکرم است. 

وی ادامه داد: درباره سرطان عوارض آن و شیوع این بیماری و خدماتی که پرستاران و پزشکان در این‌باره به مردم ارائه می‌کنند، صحبت‌های زیادی شده است، بنابراین سرطان بیماری‌ای است عالمگیر و در اندام‌های مختلف آدمی بروز و ظهور پیدا می‌کند.

هاشمی تصریح کرد: شیوع سرطان در ایران کمتر از کشورهای صنعتی است ولی در دهه‌های آینده مسلما آمار سرطان کشورمان به همین میزان باقی نخواهد ماند و با توجه به مسن شدن جامعه افزایش سرطان را خواهیم داشت که هم‌اکنون باید به فکر آینده باشیم.

وزیر بهداشت با اشاره به ساخت 200 مرکز درمانی سرطان در کشور افزود: این مراکز در 3 سطح شیمی‌درمانی، رادیوتراپی و درمان‌های پیشرفته در 13 قطب کشور و شهرستان‌ها ایجاد می‌شود. هم‌اکنون نیز وزارت دفاع در قالب مشارکت پذیرفته‌ است که در شهرهای اصفهان، مازندران، خراسان و در بخشی از تهران این مراکز را به مانند مرکز جامع سرطان در بیمارستان حضرت رسول اکرم راه‌اندازی کند. 

وی ادامه داد: با ساخت این مراکز تجهیزات پیشرفته استاندارد نیز در آنها مجهز خواهد شد. 

هاشمی با خطاب قرار دادن سردار دهقان وزیر دفاع گفت: آقای دهقان ما در جامعه پزشکی نیروی متخصص کمبود نداریم، آن چیزی که کم است فضای فیزیکی به معنای فراوان است کما اینکه تجهیزات متعددی از جمله پت‌اسکن برای فیلدهای درمانی وارد کشور شده است بنابراین سرمایه‌ کشور که همانا نیروی انسانی هستند در علوم پزشکی متعهدانه و متخصصانه به ایرانیان خدمت عرضه می‌کنند.

وزیر بهداشت در خاتمه به مشارکت هزار میلیاردی وزارت دفاع برای ساخت مراکز و بیمارستان‌های جدید خبر داد و خاطرنشان کرد: هر وقت که وزیر دفاع را در هیئت دولت می‌بینم او از بنده مطالبه می‌کند که چرا حوزه سلامت به مانند کارهای نظامی به خوبی پیش نمی‌رود که پاسخ بنده هم این است که به هر حال ما نظامی نیستیم ولی امیدوارم شما نظامیان به مانند نظمی که دارید براساس تفاهمنامه‌هایی که منعقد شده است ساخت این مراکز و بیمارستان‌ها را در زمان مقرر به اتمام برسانیم.

انتهای پیام/ 


ویدیو مرتبط :
وقتی مرکز سرطان تبدیل به مرکز تولید سرطان میشود