فوت ۲ نوزاد از ۵ قلو‌های اصفهانی


مسئولان به مادر ۵ قلوهای اصفهانی که ۲ فرزند خود را به دلیل نارس بودن و وزن کم از دست داده، قول مساعدت و تحفیف در هزینه‌های بیمارستان را دادند.

به گزارش تسنیم، بانوی 34ساله اصفهانی در سومین زایمان خود 5قلو به دنیا آورد، مادر این نوزدان در 28هفتگی بارداری خود دچار درد و خونریزی شد که به‌اجبار با عمل سزارین و تلاش گروه پزشکی، 2 دختر و 3 پسر این خانم اصفهانی با موفقیت به دنیا آمدند.

زهرا شمسی در گفت‌وگو با تسنیم درباره زایمان خود و به‌دنیا آوردن 5قلوها اظهار داشت: این دوره بارداری من به‌علت 5قلو بودن نوزادان، در استراحت مطلق سپری شد، پس از یک ماه بستری‌بودن در بیمارستان به‌علت خون‌ریزی روز گذشته مورد عمل جراحی و سزارین قرار گرفتم.

وی با بیان اینکه این سومین بارداری من بود، افزود: قبل از این 5قلوها 2 بار دیگر نیز باردار شده بودم که حاصل آن 2 پسر 13 و 10ساله است.

فوت ۲ نوزاد از ۵ قلو‌های اصفهانیمادر 5قلوهای اصفهانی با ابراز اینکه از هیچ روش ناباروری استفاده نکردم و این بارداری کاملاً طبیعی بود، گفت: من و همسرم دختردایی ــ پسرعمه هستیم و چندقلوزایی در خانواده ما ارثی است.

وی بیان کرد: متاسفانه 2 تا 5 قلوهای من به دلیل نارسایی و کمبود وزن فوت شدند.

بیمه روستایی برای همسرم صادر شد

گرشاسب هادی، پدر این 5 قلوهای اصفهانی نیز در گفت‌وگو با تسنیم درباره هزینه‌های بیمارستان بیان کرد: در حدود 5 میلیون تومان هزینه زایمان و بستری مادر نوزادان در بیمارستان شد که با توجه به اینکه هنوز 3 نوزادمان در دستگاه در بیمارستان هستند، همسرم را مرخص کردند‌؛ البته تا‌کنون مساعدت‌های زیادی نیز در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به وضعیت بیمه همسر و فرزندان خود گفت: بعد از زایمان همسرم، بیمه روستایی برای همسرم صادر شد و شبکه بهداشت و اداره بهزیستی شهرستان زرین‌شهر خارج از نوبت اقدامات بیمه‌ای را انجام دادند و حتی حاضر شدند که برای هزینه‌های بیمارستانی به ما وام دهند.

پدر 5 قلوهای اصفهانی بیان کرد: از خداوند متعال بابت این هدیه‌های زیبا ممنونم و از تیم پزشکی همسرم و تمام کسانی که در این راه به ما کمک کردند نیز تشکر می‌کنم و مطمئن هستم که این لطف خداوند به من و همسرم بوده که چنین فرزندانی را به ما اعطا کرده است.

خانواده 5 قلو‌های اصفهانی نگران هزینه‌ها نباشند

معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز درباره حمایت‌های دانشگاه از خانواده 5 قلوهای اصفهانی به تسنیم گفت: مادر این 5 قلو‌ها بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از بیمارستان مرخص شده و خانواده این 5 قلو‌ها نگران هزینه‌ها نباشند.

حمیدرضا طلوعی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که بار هزینه‌ای را از دوش این خانواده برداریم، افزود: تا‌کنون هیچ هزینه بیمارستانی از این خانواده گرفته نشده و تنها 3 درصد از  5 میلیون تومان هزینه بیمارستان از آن‌ها گرفته می‌شود که این مبلغ حدود 150 هزار تومان است و در تلاش کمک برای پرداخت این مقدار هزینه نیز هستیم.

در حال حاضر حال یک پسر و 2 دختر این مادر روستای چم‌نور بخش باغ‌بهاداران از شهرستان لنجان رضایت بخش بوده و با توجه به اینکه این نوزادان در 6ماهگی متولد شده‌اند، باید برای تکامل رشد در دستگاه نگهداری می‌شوند.


ویدیو مرتبط :
داستان جالب ازدواج دو برادر دو قلو با دو خواهر دو قلو!