فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



عملیات تمرینی سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان مرکزی برگزار شد


این عملیات تمرینی، با شعار مدرسه ایمن - جامعه تاب آور و با هدف ارتقاء دانش و آگاهی دانش آموزان و مقابله این قشر با حوادث و بالایای طبیعی با محوریت زلزله برگزار شد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری مرکزی در آیین نمادینی که به این مناسبت در مدرسه متوسطه اول نمونه کوثر اراک برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران جزء چهار کشور بلاخیز در دنیا است که حوادث و بلایای مختلفی را تاکنون تجربه کرده اما در راس همه این بلایا زلزله قرار دارد.
حسین علی نظیفی افزود: ایران به طور مستمر در حال لرزیدن است و ممکن است بسیاری از لرزش ها به دلیل شدت کم احساس نشود اما زلزله یک واقعیت است که همیشه باید برای مقابله با آن آماده باشیم.
وی بیان کرد: بهترین راهکار در مقابله با زلزله، ایمن ساختن، نهراسیدن از حادثه و ارتقاء دانش و آگاهی افراد است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری مرکزی ادامه داد: پیشگیری، پیش بینی و آمادگی و تجهیز از موارد بسیار مهم در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی است.
نظیفی بیان کرد: استان مرکزی جزو استان های درگیر با زلزله متوسط است اما در مناطق ساوه و زرندیه شدت بیشتر است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: عملیات تمرینی زلزله و ایمنی با همکاری ستاد بحران، اورژانس، هلال احمر، نیروی انتظامی و آتش نشانی هر ساله به منظور آشنایی دانش آموزان در مقابله با زلزله و کاهش خسارت های احتمالی است.
شهریار فولادوند افزود: آشنایی دانش آموزان در مقابله با حوادث و بلایا نقش موثری در آگاهی بخشی به خانواده ها و جامعه دارد.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز در این آیین هدف از برگزاری هفدهمین عملیات تمرینی سراسری زلزله و ایمنی در مدارس را ارتقاء سطح آمادگی دانش آموزان و مدیریت بحران در زمان بروز حادثه عنوان کرد.
آرش اشتری افزود: در این عملیات تمرینی،تخلیه اضطراری، نحوه پناه گیری و نقطه امن، رسیدگی به مصدومان و صعود و فرود آن ها، بازگشت پذیری جامعه به امنیت و آموزش اطفاء حریق به دانش آموزان آموزش داده می شود.
وی بیان کرد: ایران و استان مرکزی از مناطق زلزله خیز است، بنابراین باید با آمادگی و آموزش، مهارت افزایی، کار تیمی و برگزاری مانورها در سطح مدارس که جمعیت زیادی از جامعه را در برمی گیرد سبب کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله شویم.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک اراک نیز در این آیین گفت: مقاوم سازی ساختمان ها و زیرساخت ها در رویارویی عالمانه با زلزله امری ضروری است و دولت در سال های اخیر به این مهم توجه ویژه داشته است.
سید رحیم محمدی افزود: آگاهی افراد در مقابله با حوادث و بلایا به ویژه در زمان بروز زلزله از دیگر ضروریات است که این مهم نیز در جامعه مورد توجه است.
وی بیان کرد: آموزش نقش موثری در کاهش خسارت های ناشی از بلایای احتمالی دارد و این امر باید روز به روز در جامعه گشترس یابد.
در این عملیات تمرینی پس از نواخته شدن زنگ زلزله، دانش آموزان از کلاس خارج شدند و در نقاط امن پناه گرفتند.
اطفای حریق، عملیات رها سازی و حمل مصدوم و انتقال به مراکز درمانی از دیگر برنامه های این عملیات تمرینی بود.
227 هزار دانش آموز استان مرکزی در دو هزار و 269 مرکز آموزشی تحصیل می کنند.ک/2
3005/6013/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مانور ایمنی و زلزله در مدارس شهرستان كوثر برگزار شد