سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تکذیب گروگانگیری نوزاد افغان در بیمارستان/بیمارانی که بیمارستان‌ها را گرفتار کرده‌اند


سرپرست اداره نظارت بر درمان وزارت بهداشت ماجرای "گروگانگیری یک نوزاد در بیمارستان به دلیل عدم توانایی مالی در پرداخت صورت‌حساب بیمارستان" را رد کرد و ضمن اشاره به بستری این نوزاد در بخش مراقبت‌های ویژه و ترخیص وی پس از تکمیل مراحل درمانی، به تشریح این ماجرا پرداخت.

دکتر عطیه ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با رد شایعاتی مبنی بر "گروگانگیری یکی از قل‌های نوزادی دوقلو به دلیل عدم توانایی پرداخت صورت‌حساب از سوی والدین وی در یکی از بیمارستان‌های تهران" گفت: وزارت بهداشت بلافاصله به دنبال گزارش چنین خبری، موضوع را پیگیری کرد و موارد طی چند ساعت برایمان مشخص شد.

وی در تشریح این ماجرا گفت: ماجرا از این قرار است که مادری تبعه افغان فاقد پاسپورت و هرگونه کارت شناسایی، با حاملگی دوقلو به یکی از بیمارستان‌های تامین اجتماعی مراجعه می‌کند. این مادر در شبکه‌های مجازی با نام خدیجه معرفی شده در حالی که نام وی شایسته بوده و البته هیچ گونه مدرک شناسایی و احراز هویت نداشته است.

ربیعی در این باره افزود: از آنجا که شاخص سلامت مادران باردار برای نظام سلامت کشور بسیار مهم است، خدمات لازم جهت زایمان مادر و تولد دو نوزاد وی از سوی بیمارستان مربوطه به صورت کامل ارایه و گواهی ولادت هر دو نوزاد نیز همان روز اول تحویل والدین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قل اول و مادر چهار روز بعد از زایمان از بیمارستان مرخص شدند، ادامه داد: اما متاسفانه نوزاد دوم به بیماری نارسایی تنفسی مبتلا و نیاز بود که در بخش NICU بستری شود و خدمات تخصصی نوزادان را دریافت کند. بر همین اساس وی در بخش مراقبت‌های تخصصی نوزادان بستری و تمام اقدامات درمانی لازم برایش انجام و حتی داروهای گران قیمت برای وی استفاده شد.

ربیعی در تشریح اقدامات درمانی انجام شده برای قل دوم، افزود: تمام اقدامات درمانی و کنترلی برای این نوزاد از سوی بیمارستان مربوطه انجام شده و این نوزاد 29 دی ماه از بیمارستان مرخص شده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ گونه "گروگانگیری به دلیل عدم توانایی مالی در پرداخت هزینه‌ها" در کار نبوده است، ادامه داد: این خانواده تبعه افغان در مجموع 9 میلیون و 500 هزار تومان به بیمارستان بدهکارند و بیمارستان را نیز ترک کرده‌اند. بیمارستان نیز هیچ گونه مدرک شناسایی جهت پیگیری این موضوع ندارد.

ربیعی افزود: زمانی که قل دوم در بیمارستان تحت مراقبت بود، خانواده وی جهت پیگیری امور نوزاد مراجعه نمی‌کردند و عنوان داشتند که پول ندارند و بچه را نمی‌خواهند. اما بیمارستان تمام سعی خود را انجام داد تا ارتباط با خانواده نوزاد را حفظ کند و پس از طی مراحل درمانی، نوزاد را به خانواده بازگرداند. در این مدت نیز با شیرخشک و حتی شیردهی توسط سایر مادران حاضر در بخش و همچنین ارایه مراقبت‌های لازم، نوزاد را حفظ کردند.

وی ادامه داد: البته بیمارستان راهنمایی‌های لازم را به خانواده مذکور ارایه کرده است که با توجه به اینکه تبعه افغانستان هستند می‌توانند به بیمه کمیساریای عالی و ... مراجعه کنند و مساعدت شوند. در هر حال این نوزاد تا 29 دی ماه مراقبت‌های لازم را دریافت کرده و پس از آن نیز بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از سوی خانواده، ترخیص شده است.

سرپرست اداره نظارت بر درمان وزارت بهداشت در پاسخ به سوال ایسنا درباره تکلیف 9میلیون و 500هزار تومان بدهی این خانواده به بیمارستان مربوطه نیز گفت: این موضوع مشکلی است که بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی اغلب با آن مواجه هستند. به هر حال بیمارستان تامین اجتماعی هم بیمارستانی دولتی است و با توجه به محدودیت منابع، بیمارستان‌های دولتی در گردش اقتصادی‌شان با مشکلاتی روبرو هستند. از آنجا که تعداد مراجعات این چنینی به بیمارستان‌ها زیاد است، این موارد مشکلات و تنگناهای مالی زیادی را برای بیمارستان‌ها بوجود می‌آورند. در این میان برخی از مراجعه کنندگان هم فاقد هویت هستند و بیمارستان هیچ ابزاری جهت پیگیری موضوع ندارد. امیدواریم راهکاری برای این موضوع اندیشیده شود.

وی در عین حال تاکید کرد: البته سیستم درمانی کشور به هیچ عنوان نمی‌تواند به دلیل عدم توانایی پرداخت، مانع ارایه خدمت به بیمار شود. تمام مراکز درمانی موظف هستند در وضعیت بحران و اورژانس، نجات جان بیمار و ارایه خدمات درمانی را بدون در نظر گرفتن مسایل مالی انجام دهند. پس از استیبل شدن وضعیت بیمار، اخذ هزینه‌های درمانی از وظایف مراکز درمانی است تا به این ترتیب چرخ ارایه خدمات را بگردانند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تکذیب خبر تصرف بیمارستان حرستا توسط جیش الاسلام