سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شاهکارهایی از توجه به جزییات در طراحی‌های اپل


شاهکارهایی از توجه به جزییات در طراحی‌های اپلآی تی ایران/ اپل شرکتی است که در زمینه توجه و دقت بالا به جزئیات، چه در روند طراحی و چه در روند تولید محصولات، زبان‌زد خاص و عام است. این مشخصه باعث شده در برخی موارد محصولات تولیدی این شرکت یک سروگردن از دیگر رقبا بالاتر قرارگیرند. این در حالی است که، برخی از قابلیت‌هایی که در پرتو توجه زیاد به جزئیات در محصولات این شرکت به کار بسته شده‌اند کاملا کاربردی بوده و البته برخی دیگر تنها به زیبایی محصولات افزوده‌اند.

جدا از تاثیرات مثبت این ریزبینی‌ها روی بهبود تجربه کاری کاربران، بدنیست نیم‌نگاهی دقیق‌تر به جزئیات طراحی و توسعه محصولات شرکت اپل داشته باشیم تا جزئیاتی کاربردی را از طراحان تیزبین این شرکت فرابگیریم.

فن هوشمندی که می‌شنود

شرکت اپل به‌گونه‌ای فن‌های مورد استفاده در لپ‌تاپ‌های جدید مک خود را طراحی کرده که وقتی کاربر تصمیم به ارسال فرامین صوتی به رایانه خود می‌گیرد، سرعت فن کاهش یافته تا امکان بهتر شنیده شدن صدای ورودی کاربر فراهم شود.

سفر نور روی نقشه

در صورتی که در برنامه اپل مپ، حالت نمایش ماهواره‌ای را انتخاب کنید و به اندازه کافی از قابلیت کوچک‌نمایی استفاده کنید، می‌توانید عبور لحظه‌ای نور خورشید از روی زمین را در فرایندی همگام‌سازی شده با واقعیت مشاهده کنید.

کلید هوشمند

در تمامی مک‌بوک ایرهای شرکت اپل (و البته مک‌بوک پروهای جدید) در صورتی که به‌طور لحظه‌ای کلید “Caps Lock” را فشار دهید، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. اپل این راهکار را به‌منظور جلوگیری از روشن شدن تصادفی کلید با برخورد ناگهانی انگشت کاربر لحاظ کرده است. با این تفاسیر، اپل تنها وقتی این کلید را روشن خواهد کرد که برای مدت‌زمانی طولانی‌تر این کلید را پایین نگه‌دارید.

گل‌های طبیعی اپل واچ

حتما تعجب می‌کنید اگر بشنوید پس‌زمینه‌های متحرکی که در اپل واچ پیش روی شما قرار می‌گیرند، تصاویر ایجاد شده به‌وسیله رایانه نیستند و در واقع عکس‌های واقعی هستند که به این شکل درآمده‌اند. شرکت اپل صدها ساعت عکس‌برداری و فیلم‌برداری از شکفتن غنچه‌ها را ضبط و در نهایت آن‌ها را به فیس‌واچ‌های متحرک برای اپل‌واچ تبدیل کرده است. این موضوع در خصوص پس زمینه عروس دریایی این ساعت هوشمند نیز صادق است.

Alan Dye، سرپرست تیم طراحی رابط کاربری محصولات شرکت اپل در این خصوص می‌گوید: "فکر می‌کنم طولانی‌ترین فرایند ایجاد‌ تصویر متحرکی که تجربه کردیم به 285 ساعت زمان و البته 24 هزار عکس نیاز داشت."

آیکون نیمه بر‌افراشته

همان‌طور که می دانید شرکت اپل از طرح یک سیب برای آیکون بوکمارک یا Favicon در مروگر خود استفاده می‌کند اما در سالگرد مرگ استیوجابز، این آیکون به یک سیب نصفه و نیمه تبدیل شد تا در واقع به نوعی یک نماد برای پرچم نیمه ‌برافراشته اپل و البته نشانه‌ای برای ناراحتی از مرگ موسس این شرکت باشد.

نوری برای راهنمایی

پس از اینکه کاربران دستگاه‌های هوشمند، آشنایی کامل با روند کشیدن انگشت برای بازکردن قفل نرم‌افزاری دستگاه‌های این شرکت پیدا کردند، شرکت اپل فلشی که جهت کشیدن را مشخص می‌کرد را حذف کرد. این در حالی است که در نسخه‌های جدید، اپل همچنان از افکت نوری روی عبارت Slide to unlock برای راهنمایی کاربران استفاده می‌کند.

سیستم صوتی مخفی

کاربران حرفه‌ای فعال در زمینه صدا و تصویر که از آداپتورهای اپتیکال به‌منظور دریافت خروجی‌های با کیفیت و بدون افت استفاده می‌کنند، خوشحال خواهند شد که بشنوند اپل از خروجی با کیفیت و بدون افت Toslink در مک‌بوک پروی خود استفاده کرده تا به محض اتصال آداپتور اپتیکال، به‌طور خودکار، انتقال به Toslink انجام شده و صدای خروجی با کیفیت بالا و بدون افت را شاهد باشیم.

نصب راحت بند اپل‌واچ

شاید تعجب کنید که چیزی در حدود یک‌سال زمان نیاز بود تا Jony Ive سرپرست تیم طراحی محصولات اپل به راهکاری برسد که بندهای اپل واچ به راحتی و با یک صدای تیک، در جای خود قرارگیرند. البته صرف این زمان باعث شد راهکاری منحصربه‌فرد به‌منظور تعویض بندهای ساعت اپل ایجاد شود و تنها به فشاری محدود به‌منظور از جا درآوردن بند ساعت و تعویض آن نیاز باشد. نکته مثبت اینکه بر خلاف آنچه در اکثر ساعت‌های هوشمند مشاهده می‌کنیم، هیچ نیازی به استفاده از ابزارهای مختلف برای تعویض بندها نخواهد بود.

استفاده از یک‌انگشت برای بازکردن در لپ‌تاپ


شرکت اپل طراحی لپ‌تاپ‌های خود را به گونه‌ای انجام می‌دهد که برای بازکردن درب آن‌ها (بالابردن صفحه‌نمایش) تنها به استفاده از یک انگشت نیاز خواهد بود. این عمل به واسطه تعبیه یک شیار در لبه جلویی ممکن شده است. البته درنظر داشته باشید که در دستگاه‌های جدید ممکن است به گذشت زمان به‌منظور نرم‌تر شدن مکانیزم باز و بسته‌شدن درب نیاز باشد.

مدیریت اثرانگشت

در صورتی که اثر یکی از انگشتان خود را به‌منظور بهره‌گیری از تاچ‌آیدی در آیفون ثبت کنید، وقتی انگشت خود را روی کلید هوم قرار می‌دهید، اپل با های‌لایت کردن انگشت مربوطه، امکان شناسایی راحت‌تر این موضوع که کدام انگشت، ذخیره شده را فراهم می‌کند.

اگر متوجه شدید آیفون پس از شستن دستان، استحمام و یا وقتی که دستان شما خیس باشد نمی‌تواند شناسایی اثرانگشت را به خوبی انجام دهد می‌توانید اثرانگشت خیس! خود را نیز به‌منظور رفع این مشکل در پایگاه داده‌ای گوشی خود ثبت کنید.

علم نجوم در اپل‌واچ

اپل واچ از پس‌زمینه زنده دیگری به نام Astronomy نیز بهره می‌برد که همان‌طور که از نام آن پیداست روی آن می‌توانید خورشید، زمین و یا دیگر سیارات منظومه شمسی را به عنوان پس‌زمینه اپل واچ پیش روی خود داشته باشید اما آنچه این واچ‌فیس را از سایرین متمایز می‌سازد آن است که این انیمیشن به‌طور دقیق، مکان شما در جهان هستی را با نقطه‌ای سبزرنگ و درخشان نشان می‌دهد. این پس‌زمینه، مکان خورشید، زمین و دیگر سیارات را هم در وضعیت واقعی و فعلی آن‌ها نشان می‌دهد. با چرخاندن اهرم دیجیتالی ساعت هم می‌توانید روز، هفته و سالی که در گذشته و آینده، سیاره‌های مختلف و خورشید در یک راستا قرار گرفته و یا خواهند گرفت را مشخص کنید.

تصاویر واقعی روی اپل واچ

در صورتی که با دقت به صفحه اپل واچ خیره شوید، نکته‌ای که جلب توجه می‌کند، ظاهر زنده و پویای گل‌ها، عروس دریایی و پروانه‌ها است. طبیعی بودن تصاویر تا به حدی است که به‌نظر می‌رسد این موجودات واقعا روی صفحه قراردارند.

موضوعی که سرپرست تیم طراحی اپل، Johny Ive در تشریح آن، استفاده از رنگ‌های سیاه عمیق‌تر (در مقایسه با صفحه‌نمایش آیفون) را عنوان می‌کند تا راهکاری برای ایجاد تصاویر زنده‌تر و حذف حاشیه‌ها و فواصل بین محتویات پس‌زمینه و صفحه‌نمایش پیاده‌سازی شود.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: آی تی ایران


ویدیو مرتبط :
اپل اصل(توجه کنید اونی که ایران داره تقلبیه)