سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تویوتا کمری هیبرید و رنو فلوئنس در ناوگان تاکسی رانی؛ جزییات فعالیت تاکسی های جدید شهر تهران مشخص شد


تویوتا کمری هیبرید و رنو فلوئنس در ناوگان تاکسی رانی؛ جزییات فعالیت تاکسی های جدید شهر تهران مشخص شد

اهالی تکنولوژی با واژه استارتاپ آشنایی زیادی دارند. شرکت های نوپایی که عموما با ارائه راهکارهای تازه و تکنولوژیک سعی در رفع مشکلات سنتی و کسب درآمد دارند.

چنین شرکت هایی در چند سال اخیر به خصوص در فضای مجازی بسیار موفق عمل کرده اند، اما خدمات رسانی در دنیای واقعی حوزه ای متفاوت است که کشورمان نیز بسیار در این زمینه کمبود دارد.

صنعت تاکسی رانی و به طور کلی صنعت حمل و نقل، یکی از رکن های خدماتی نه چندان به روز در ایران است که می تواند بستر مناسبی برای توسعه شرکت های استارتاپ با ایده های نوین باشد.

TAXI-7

شب گذشته و به مناسبت هفته هوای پاک، شرکت نوپایی تحت عنوان “آرین موتور” به عنوان اولین شرکت خصوصی عرضه کننده تاکسی های پاک، آغاز رسمی فعالیت خود را اعلام کرد.

تامین تاکسی های تویوتا کمری هیبرید، رنو فلوئنس و تویوتا هایس (ون ده نفره) با استاندارد یورو 5 مهمترین فعالیت این شرکت است.

آرین تاکسی که یکی از زیر مجموعه های هولدینگ وارد کنندگان تویوتا و رنو به حساب می آید، مالکیت تمامی خودروهای تاکسی (در فاز نخست حدود 87 دستگاه) را در اختیار خواهد داشت.

TAXI-1

بنابراین برخلاف روند رایج، مالکیت خودروها و تامین خدمات پس از واگذاری آن ها برعهده آرین تاکسی خواهد بود و رانندگان به استخدام این شرکت در می آیند.

TAXI-6

رانندگان آرین تاکسی با یونیفرم واحد و پس از گذراندن دوره های آموزشی ویژه فعالیت خواهند کرد.

بهبود کیفیت خدمات دهی در سطح استانداردهای جهانی، کاهش مصرف سوخت و گازهای آلاینده، افزایش ایمنی و بهبود قابل توجه رفاه حال سرنشینان از جمله مهمترین فواید فعالیت این شرکت خواهد بود.

فاز بلند مدت این پروژه، فعالیت 5000 دستگاه از خودروهای پاک و مدرن در صنعت تاکسیرانی خواهد بود.

TAXI-4

خودروهای تاکسی به طور میانگین 10 برابر بیشتر از خودروهای شخصی تردد می کنند، بنابراین میزان مصرف سوخت و آلایندگی این خودروها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این درحالیست که قرارداد تحویل 5000 دستگاه هیوندای سوناتا هیبریدی نیز توسط شرکت تاکسیرانی تهران امضا شده است و این خودروها با رنگ زرد ویژه خطوط تاکسی رانی تهران در کره جنوبی ساخته خواهند شد.

ممکن است این سوال برایتان مطرح باشد که در قبال این تغییر و تحول، سود شرکت های مذکور از فعالیت تاکسی رانی با این خودروهای گران قیمت چگونه تامین خواهد شد.

نخست آنکه تعرفه ابلاغی برای استفاده از این خودروهای پاک و مدرن، در حدود 40 درصد بیشتر از تاکسی های قدیمی و عادی خواهد بود.

TAXI-3

توان 201 اسب بخار، گیربکس اتوماتیک، مصرف سوخت و آلایندگی نزدیک به صفر در شرایط ترافیکی و دوام و قابلیت اطمینان بسیار بالا از جمله مهمترین مشخصات کمری هیبریدی هستند.

مورد دوم به قوانین واردات مربوط می شود که واردات خودروهای حمل و نقل عمومی (پلاک زرد مخصوص تاکسی رانی) را با تعرفه 4 درصد ممکن می کند، بنابراین رقم نهایی تامین این خودروها به شکل قابل توجهی ارزان تر از نمونه های عادی و شخصی تمام خواهد شد.

در نهایت اینکه استفاده از این تاکسی های ویژه برای خدمات فرودگاهی، هتل ها و استفاده بین شهری درآمد قابل توجهی را به همراه دارد که استفاده از چنین خودروهایی را برای شرکت مذکور مقرون به صرفه می کند.

TAXI-5

خودروهای هیبریدی تویوتا با این لوگو شناخته می شوند.

به هرحال امید است که فعالیت شرکت های خصوصی از این دست رونق بگیرد و در بلند مدت شاهد حل شدن مشکلات رانندگان در زمینه دست و پنجه نرم کردن با خودروهای پرمصرف و کم کیفیت و بهبود وضعیت حمل و نقل در شهرهای کشورمان باشیم.

برچسب‌ها:آرین تاکسیتاکسیتکنولوٰژیتویوتاتویوتا کمریتویوتا کمری هیبریدحمل و نقلخودروخودرو هیبریدیرنوصنعت تاکسی رانیهیبریدی

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
تاکسی هوایی تاکسی بیسیم تهران