قراچورلو تاکید کرد: لزوم ریل‌گذاری دائمی در حوزه فناوری آذربایجان‌ شرقی


رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه این استان مشهور به خط شکنی در همه حوزه‌ها چه در دفاع مقدس و چه در عرصه فناوری است، گفت: اگر طرح‌ها و برنامه‌های فناورانه استان ریل گذاری دائمی نشود ممکن است با تغییرات مدیریت و یا تغییر نگرش‌ها آسیب پذیر باشد و به نتیجه نرسد.

دکتر نجف قراچورلو در حاشیه سومین نمایشگاه فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌ شرقی، با اشاره به مزیت‌ها و تفاوت‌های سومین نمایشگاه فناوری‌های نو با نمایشگاه‌هایی که در سال‌های گذشته برگزار شد، گفت: در نمایشگاه‌های گذشته طرح‌های فناورانه بر اساس دستگاه‌ها و نهادهای متولی آن تقسیم بندی شده و غرفه‌هایی به آنان اختصاص یافته بود اما امسال تقسیم‌بندی طرح‌ها بر اساس حوزه‌های تخصصی است که مزیت اصلی سومین نمایشگاه فناوری‌های نو نسبت به نمایشگاه های دیگر است.

وی افزود: کیفیت برگزاری و همچنین سطح طرح‌های ارائه شده در این نمایشگاه نیز بالاتر رفته است و نسبت به سال گذشته تعداد شرکت کنندگان در نمایشگاه نیز افزایش یافته است.

وی در خصوص محصولاتی که جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در این نمایشگاه ارائه داده است، گفت: در سال گذشته محصولات جهاد دانشگاهی استان به شکل بنر و یافته آزمایشگاهی بود اما در نمایشگاه امسال طرح‌های فناورانه جهاددانشگاهی استان تجاری سازی شده و به شکل محصول تولیدی ارائه شده است.

قراچورلو، جهاددانشگاهی استان را واحدی پژوهشی عنوان و اظهار کرد: جهاد دانشگاهی استان با همکاری برخی از دستگاه‌های دیگر، محصولاتی را در دست طراحی دارد اما چون طبق قرارداد مالکیت معنوی طرح‌ها از آن دستگاه‌های دیگر است این طرح‌ها در نمایشگاه فناوری‌های نو در غرفه جهاد دانشگاهی استان ارائه نشده است.

وی تاکید کرد: اطلاعات نیروگاه هیبریدی در سومین نمایشگاه فناوری‌های نو و پیشرفته استان سال گذشته به شکل بنر بود اما امسال در عون ابن علی نصب شده است همچنین پکیج عشایر پس از نمایشگاه سال گذشته به مرحله تجاری سازی رسیده و حدود 700 عدد از این محصول توسط شرکت برق تبریز، همدان و عشایر مناطق مختلف خریداری شده است.

وی در رابطه با آینده استان در حوزه فناوری گفت: باید در عین حال که بحث خط شکنی مطرح است ریل گذاری دائمی انجام و برنامه توسعه استان بر اساس آن پیاده سازی شود، تدوین اسناد فرادستی که پشتوانه‌های قانونی لازم را دارد و اجرای آن به صورت فرامدیریتی از جمله راهکارها و اقدامات ریل گذاری دائمی است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
دیدار استاندار آذربایجان شرقی با رئیس جمهور آذربایجان