سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عبور دانش آموزان با لودر از رودخانه ای در بابل


عبور دانش آموزان با لودر از رودخانه ای در بابلایرنا/ دانش آموزان مدرسه ابتدایی ' شاه رضا ' در بخش بندپی شرقی شهرستان بابل این روزها با سوار شدن بر بیل مکانیکی از رودخانه عبور و در کلاس درس شرکت می کنند .

مدرسه شاهرضا که در روستایی به همین نام واقع است، دانش آموزان روستاهای بلکرون ، سنگریزان ، شالیکش و فرارودبار را زیر پوشش تحصیلی دارد.
گزارش خبرنگار ایرنا حاکیست که تعدادی از دانش آموزان این مدرسه روز سه شنبه نیز با سوار شدن بر روی بیل مکانیکی به آن سوی رودخانه منتقل شدند تا بتوانند در کلاس درس حاضر شوند .
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار بابل با تائید تخریب پل ساخته شده بر روی رودخانه و عبور دادن دانش آموزان با بیل مکانیکی برای رفتن به مدرسه، به خبرنگار ایرنا گفت: ساخت پلی در مسیر بندپی شرقی و بابلکنار بر روی این رودخانه از سال ها پیش آغاز شد و به دلایلی هنوز به بهره برداری نرسیده است .
جعفر آقاجان نتاج افزود: تا بهره برداری از این پل، یک پل موقت برای تردد اهالی محل ساخته شد که با بارش باران و وقوع سیلاب تخریب می شود .
وی ادامه داد : این پل که در پی وقوع سیلاب اسفند سال گذشته تخریب و بازسازی شده بود ، دوباره با سیلاب سیزدهم فروردین امسال تخریب شد و دانش آموزان مجبور شدند که با لودر از مسیر رودخانه عبور کنند.
معاون فرماندار بابل گفت : با فروکش کردن آب دانش آموزان از داخل رودخانه عبور می کنند ، ولی شب گذشته باز هم با بارش باران ، آب بستر رودخانه را پر کرد و تردد از داخل آب هم برای دانش آموزان امکان پذیر نبود .
وی افزود : امروز نیز با شهرداری گلوگاه و اداره راه و شهرسازی بابل هماهنگ شده تا در این زمینه برای دسترسی دانش آموزان و اهالی محل امکانات را در اختیار آنان قرار دهند تا هر چه سریع تر مشکل پل حل شود.
آقاجان نتاج اظهارداشت : بارش باران و جاری شدن سیلاب در روز 13 فروردین در شهرستان بابل ، مسیر تردد تعدادی از روستاهای منطقه دچار مشکل شده بود که رفع شد و در حال حاضر تمامی راههای مواصلاتی بخش ها و شهرها باز است و تردد در آنها جریان دارد و تنها راه روستایی درازکش و اسبوکن از توابع بخش بندپی شرقی به علت رانش زمین هنوز با مشکل مواجه است که اهالی از راه فرعی استفاده می کنند .
رئیس آموزش و پرورش بخش بندپی شرقی بابل نیز به خبرنگار ایرنا گفت : مدرسه شاه رضا دارای 33 دانش آموز پسر و دختر پایه اول تا ششم ابتدایی است.
نادعلی محمدی لداری افزود : حدود 10 دانش آموز این مدرسه که محل سکونتشان در آن سوی رودخانه است ، با پرآب شدن رودخانه دچار مشکل می شوند که این تعداد می توانند در روستای سنگریزان تحصیل کنند.
شهرستان 520 هزار نفری بابل دارای 74 هزار دانش آموز است .
بخش بندپی شرقی در جنوب شهرستان بابل و در مسیر جاده شهید صالحی واقع است.
بر اساس گزارش رسمی ، بارش باران و وقوع سیلاب روز سیزدهم فروردین در بابل حدود یکصد میلیارد ریال به بخش های مختلف شهرستان بابل خسارت زد .

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
برگزاری جشن انقلاب توسط دانش آموزان پایه چهارم دببرگزاری جشن انقلاب توسط دانش آموزان پایه پنجم دبستان پسرانه مفتاح دانش