آغاز نشست‌های تخصصی سازمان همکاری اسلامی در استانبول


نشست‌های مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) با حضور کارشناسان ارشد کشورهای مختلف به منظور بررسی دستور کار اجلاس سران در شهر استانبول جمهوری ترکیه آغار به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راس هیأت کارشناسی در جلسات بررسی دستور کار این اجلاس حضور دارد.

شعار نمادین OIC یک پارچگی و همبستگی برای عدالت و امنیت خواهد بود . انتظار می‌رود سران کشورهای اسلامی در این کنفرانس، تصمیم‌ها و اقدام‌های عملی در راستای حل مشکلات و مسائل جهان اسلام و برنامه‌ریزی برای تلاش مشترک و تحکیم نقش کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در دو سطح منطقه و جهان اتخاذ کنند.

ترسیم راهبرد و چشم‌انداز 10ساله پیش روی سازمان OIC در سال‌های (2016 تا 2026) شامل اولویت‌های برقراری امنیت و ثبات،‌ مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری، رعایت حقوق بشر،‌ حمایت از توسعه و‌ کاهش میزان فقر از جمله مهم‌ترین مواردی است که در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

هم‌چنین قرار است شرکت کنندگان در اجلاس OIC درباره مهم‌ترین مسائل جهان اسلام و منطقه از جمله وضعیت اسف‌بار فلسطینیان، ادامه تجاوزگری و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، ضرورت مساعدت و همکاری مشترک کشورهای اسلامی برای برقراری صلح و ثبات در سوریه،‌ یمن،‌ لیبی،‌ افغانستان، سومالی،‌ مالی،‌ جامو،‌ کشمیر و موضوع درگیری‌های اخیر میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت‌وگو و تبادل نظر کنند.

نشست کارشناسی امروز به کار خود پایان خواهد داد و سپس روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نشست وزیران خارجه عضو سازمان برگزار می‌شود. اجلاس سران کشورهای سازمان همکاری‌ اسلامی (OIC) در روزهای پنج‌شنبه به طور رسمی در استانبول افتتاح و تا روز جمعه به کار خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
‫نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی/خبرنگار حسین بختیاریان‬‎