سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تداوم استفاده عربستان از سلاح‌های ممنوعه علیه یمنی‌ها


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العهد، وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که عربستان سعودی بار دیگر از سلاحهای ممنوعه در تعدادی از استانهای این کشور مانند صعده، حجه، مأرب، باب المندب، و استان تعز استفاده کرده است.

سازمانهای بین المللی از صدها مورد آسیب دیدگی غیرنظامیان یمنی در پی استفاده ائتلاف سعودی متجاوز از سلاحهای ممنوعه بین المللی در بمباران مناطق مختلف این کشور خبر داده اند.

تداوم حملات سعودی به مناطق مختلف یمن

جنگنده های سعودی 10 بار مناطق "الحقیق"  و"المشجع" در بخش صراوح مأرب را بمباران کردند.

جنگنده های متجاوزان همچنین منطقه المخدره در جدعان را نیز بمباران کردند.

جنگنده های عربستان اردوگاه آوارگان وابسته به پزشکان بدون مرز در در منطقه حوبان در تعز واقع در مرکز یمن را بمباران کردند که در پی آن 3 نفر شهید و شماری نیز زخمی شدند.

پیشروی های چشمگیر ارتش یمن در مناطق مختلف

ارتش یمن با کمک کمیته های مردم موفق شد پیشرویهای چشم گیری در منطقه کوفل در مأرب به دست آورد و  کنترل خود بر رشته کوههای  "المح" را کامل کند.

منابع نظامی اعلام کردند که ارتش یمن موفق شد رشته کوههای ملح و "دیره ال هذان" که مشرف بر پادگان نظامی کوفل است را پاکسازی و خسارتهای سنگینی به مزدوران دشمن و تجهیزات نظامی آنها وارد سازد.

ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین با انجام یک عملیات نظامی در منطقه کوفل یک تانک و دو خودروی نظامی مزدوران عربستان را منهدم و شمار زیادی از آنها را به هلاکت رساندند.

 ارتش و کمیته های مردمی یمن منطقه المعزوب در شرق بخش دمت در جنوب این کشور را به کنترل خود در آورد.

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن مقر فرماندهی مرزبانی عربستان در منطقه ظهران در استان عسیر را در هم کوبیدند.

و خبر دیگر اینکه توپخانه ارتش و کمیته های مردمی یمن پایگاههای نظامی عربستان در "قلل الشیبانی" و "ملطه" در استان نجران در جنوب عربستان را هدف قرار دادند.

توپخانه ارتش یمن همچنین پایگاه نظامی المکیال عربستان در نجران را گلوله باران کرد.

ارتش یمن: عملیات در مناطق مرزی با هدف توقف تجاوز است

شرف غالب لقمان سخنگوی ارتش یمن با تاکید بر آمادگی نیروهای ارتش برای ورود به نجران در صورتی که تصمیم به آزادی ان گرفته شود، از عملیات گسترده در نجران و عسیر و جیزان با هدف توقف محاصره یمن خبر داد.

سقوط مشکوک یک بالگرد اماراتی حامل سلاح در العند

یک بالگرد آپاچی امارات که حامل سلاح و مهمات بود در پایگاه نظامی العند در استان لحج سقوط کرد.

مقامات اماراتی تاکنون واکنشی به سقوط این بالگرد نشان نداده و جزئیاتی در این باره اعلام نکرده اند.

اما منابع نظامی می گویند که این بالگرد اماراتی حامل سلاح و مهمات در هنگام تلاش برای فرود در پایگاه العند دچار حریق شد و سپس سقوط کرد. اما کادر پروازی آن صدمه ای ندیدند.

سانسور شدید حوادث پایگاه العند

نظامیان دشمن حوادثی که در پایگاه العند رخ می دهد را شدیدا سانسور می کنند.

روز دوشنبه گذشته شبکه الحره آمریکا به نقل از خبرنگار خود در یمن از کشته شدن دو نظامی اماراتی و سه نظامی سودانی در پی انجفار بمب در پایگاه هوایی العند در لحج خبر داد و این در حالی است که منابع دیگر تاکید کردند که 8 نظامی سودانی در این انفجار زخمی شده و شماری از نظامیان اماراتی و سودانی کشته شده اند. در پی این حادثه، منابع نظامی از درگیری های پراکنده در داخل پایگاه هوایی العند خبر دادند و این در حالی است که صدای انفجارهای شدیدی از داخل این پایگاه شنیده شد و این امر نشان دهنده این است که نظامیان دشمن در داخل این پایگاه به شدت مضطرب هستند.

برخی از منابع آگاه احتمال دادند که سقوط بالگرد آپاچی امارات در نتیجه یک اقدام عمدی باشد و نه نقص.

منابع دیگری نیز گفتند که اوضاع نظامیان اماراتی در پایگاه العند بویژه در پی اختلافات علنی بین آنها و حزب الإصلاح و همچنین مخالفت جنوبی ها با حضور این نیروها در پی گسترش دامنه سیطره القاعده و داعش بر عدن، ابین، و حضرموت خوب نیست.

اهالی منطقه جنوبی در شهر ذمار تجمع اعتراض آمیزی علیه ادامه تجاوز عربستان به یمن برگزار کردند.

شرکت کنندگان در پایان این تجمع با صدور بیانیه ای از سازمانهای بین المللی و حقوق بشری در رأس آن سازمان ملل متحد خواستند که جنایات عربستان علیه یمنی ها را متوقف کند.

معترضان، سکوت جامعه بین الملل درباره کشتارهای مردم یمن را مخالف همه اصول انسانی و حقوقی که این سازمانها به منظور آن تاسیس شده اند دانستند و بر ضرورت محاکمه جنایتکاران در دادگاه جنایی بین المللی تاکید کردند.

تسلط القاعده بر دو شهر تحت کنترل مزدوران عربستان در جنوب یمن

گروه تروریستی القاعده دو شهر «زنجار» و «جعار» واقع در استان ابین در جنوب یمن که در کنترل نیروهای وابسته به منصور هادی بود را تصرف کرد.

این در حالی است که نیروهای وابسته به عربستان سعودی مدعی بودند که کنترل استان‌های جنوبی یمن را به دست گرفته‌ اند.

القاعده بعد از تسلط بر این دو شهر «علی السید» معاون فرماندهی نیروهای موسوم به کمیته‌های مردمی وابسته به منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن را اعدام کرد.

پیش از این ارتش یمن و انصارالله در ژوئیه 2015 موفق شده بودند با کنترل این دو شهر نیروهای القاعده را از آن بیرون کنند.

شهادت همه اعضای یک خانواده یمنیروز گذشته در پی حملات جنگندهای سعودی به منزل یک خانواده یمنی در بخش "حیدان" در صعده واقع در شمال این کشور، همه اعضای این خانواده که متشکل از 7 نفر بودند، به شهادت رسیدند.

کشته شدن یک نظامی سودانی در تعز

ارتش و کمیته های مردمی مین حمله متجاوزان که قصد پیشروی در جنوب الشریجه در تعز را داشتند دفع کردند که در پی آن یک نظامی سودانی کشته و دو نفر دیگر نیز زخمی شدند.

خنثی سازی دو بمب در صنعا

دستگاههای امنیتی و کمیته های مردمی یمن موفق شدند دو بمب را که در خیابان "المطار" و منطقه "لکمه الدباء" در محله التویزیون در صنعا پایتخت این کشور کارگزاری شده بود را خنثی کنند.

آغاز محاکمه رئیس جمهور فراری در صنعا

دادگاه جزایی صنعا محاکمه شماری از مزدوران، خائنان و شرکت کنندگان در تجاوز به یمن از جمله عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن، ریاض یاسین وزیر خارجه دولت وی و شمار دیگری را آغاز کرد.

انتهای پیام/پ


ویدیو مرتبط :
عربستان علیه مردم یمن از سلاح ممنوعه استفاده می کند!!!