سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



۹۹ درصد بازنشستگان زیر خط فقر هستند


سلامت نیوز: معاون اداری مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: حدود یک میلیون و ۲۶۸ هزار بازنشسته کشوری داریم که متوسط حقوق آنها یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است و متاسفانه درآمد بیش از ۹۹ درصد آنها زیر خط فقر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری،دوره آموزشی قوانین و مقررات بازنشستگی دستگاه‌های اجرایی مشمول صندوق بازنشستگی کشوری به مدت دو روز در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کار خود را آغاز کرد.

این دوره آموزشی با هدف ارتقاء و توانمندسازی کارشناسان این حوزه در سطح مقدماتی برای تسریع و تسهیل خدمات به بازنشستگان کشوری برگزار می‌شود.

یک میلیون و ۲۶۸ هزار بازنشسته کشوری

محمدرضا ترابی، معاون اداری مالی صندوق بازنشستگی کشوری، در این مراسم اظهار داشت: حدود یک میلیون و ۲۶۸ هزار بازنشسته کشوری داریم که متوسط حقوق آنها یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است و متاسفانه درآمد بیش از ۹۹ درصد آنها زیر خط فقط است.

وی افزود: همین میزان اندک حقوق ماهیانه مبلغی حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان است که از سوی صندوق بازنشستگی کشوری به حقوق بگیران و وظیفه بگیران پرداخت می‌شود و با توجه به بودجه ۲۲ هزار میلیارد تومانی صندوق در سال ۹۴ و با احتساب پرداخت عیدی و پاداش بازنشستگان و همچنین به دلیل کاهش شدید قیمت نفت و رکود جهانی در همه حوزه‌ها تأمین و تدارک این رقم برای دولت کار بسیار دشواری بود و صندوق را با کسر اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی مواجه ساخت.

ترابی در این مراسم آموزش را یک موضوع با اهمیت دانست و گفت: وظیفه مدیران و کارشناسان صندوق خدمت صادقانه به بازنشستگان محترم است که بدان افتخار می‌کنیم و با شوق و شور به این قشر موثر، خدمت‌گذار، ایثارگر و شریف خدمت می‌کنیم. بازنشستگان نه تنها به احترام و تکریم، بلکه به محبت و عشق ما برای خدمت‌گذاری نیاز دارند.

وی با اشاره به اینکه برای بازنشستگی آمادگی لازم است و باید افراد را از ۵ سال پیش از بازنشسته‌شدن برای این دوران آماده کرد، به تشریح برنامه‌های صندوق در این زمینه پرداخت و گفت: برگزاری کلاس‌های حضوری، ارسال پیامک‌های آموزشی، راه‌اندازی سایت پایش و رایزنی با رسانه ملی برای آموزش بازنشستگان، از اقداماتی انجام یافته واحد آموزش صندوق است.

سطح مقدماتی دوره آموزشی قوانین و مقررات بازنشستگی در طول یک سال و نیم در ۳۰ استان کشور برای کارشناسان دستگاه‌های اجرایی مشمول صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شده است که آخرین مرحله این سطح در تهران در حال برگزاری است.


ویدیو مرتبط :
اپل: ۹۹ درصد از کاربران آیفون خود را بهترین می دانند