سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معاون سازمان فناوری اطلاعات: بعضی نرم افزارهای داخلی همپای نمونه های خارجی هستند


معاون سازمان فناوری اطلاعات: بعضی نرم افزارهای داخلی همپای نمونه های خارجی هستند

معاون سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به حمایتی بودن رویکرد دولت در حوزه فناوری اطلاعات طی دو سال گذشته گفت: با این حمایت‌ها، وابستگی به طرح‌های خارجی در داخل کاهش پیدا می‌کند.

تسنیم/ معاون سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به حمایتی بودن رویکرد دولت در حوزه فناوری اطلاعات طی دو سال گذشته گفت: با این حمایت‌ها، وابستگی به طرح‌های خارجی در داخل کاهش پیدا می‌کند.

رضا باقری اصل به چگونگی شکل‌گیری کارآفرینی در جامعه پرداخت و توضیح داد: در سال‌های گذشته فاصله محسوسی بین نیروی آماده به کار و فارغ التحصیلان با بازار تقاضا وجود داشت؛ بعد از تفکری که بین افراد جویای کار بوجود آمد، سبب شد این افراد به سمت بحث کارآفرینی حرکت کنند و دولت نیز با ایجاد قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به این عرصه قدم گذاشت.

وی با بیان اینکه در کارآفرینی زنجیره‌های متعددی وابسته به یکدیگر در حرکت هستند عنوان کرد: امروز در زنجیره ایده تا کارآفرینی حلقه‌هایی وجود دارد که به صورت ضعیفی با دیگر حلقه‌ها در ارتباط است و با وجود اینکه در حوزه ICT و IT بیشترین رشد ارزش افزوده وجود دارد با تکمیل این زنجیره‌های کارآفرینی می‌توانیم به اهداف خود در بحث اقتصاد دانش بنیان در این حوزه دست پیدا کنیم.

او افزود: در دو سال گذشته با همکاری تمام ذی‌نفعان این زنجیره‌ها، چند مسیر را طی کردیم که یکی از این گام‌ها، سیاست‌های دولت در حمایت از اشتغال دانش بنیان در حوزه ICT بود.

باقری اصل در ادامه فعالیت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دو سال گذشته گفت: در سال‌های گذشته شاهد مداخله دولت در ارائه مجوزهای گوناگون بودیم که در دو سال گذشته، این دخالت‌ها را از بین بردیم.

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: اقدامات دیگری در این دو سال انجام شد که می‌توان به حمایت‌های متعدد و بدون وقفه دولت از رویدادهای کارآفرینی که امروزه عده‌‌ای آن را به عنوان استارت‌آپ ویکند می‌شناسند، اشاره کرد.

او با اشاره به اهمیت رویدادهای کارآفرینی بیان کرد: در سال 2012 بیش از 2500 رویداد کارآفرینی در اتحادیه اروپا برگزار شد که 2800 هزار نفر در این رویدادها مشارکت داشتند که این رویدادها در سال‌های بعد به ویژه در 2014 به طور چشمگیری افزایش یافت؛ کشور ما نیز مانند دیگر کشورهای دنیا باید همگام با این اتفاقات جهانی در عرصه کارآفرینی حرکت کند تا بتواند به خواسته‌های خود در بحث کارآفرینی دست یابد.

وی تأکید کرد: اگر دولت حمایت خود را در این مسیر کاهش دهد احتمال می‌رود زنجیره‌ها به صورت مفید تشکیل نشوند و به سرانجام مناسبی نرسیم.

باقری افزود: با وجود اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی و در کنار آن وام وجوه اداره شده در حوزه ICT در نظر گرفته شده است، تا زمانیکه این موارد در سرمایه‌گذاری‌های ریسک‌پذیر وارد نشوند اتفاق روشنی را به چشم نخواهیم دید.

او با اشاره به ورود سرمایه‌گذاری‌های خارجی در حوزه ICT و به وجود آمدن انحصار توسط این سرمایه‌گذاران گفت: نوآوری در حوزه ICT به قدری زیاد است که بعید به نظر می‌رسد شخصی با سرمایه‌گذاری خارجی بتواند انحصاری را در طولانی مدت برای این حوزه ایجاد کند.

معاون سازمان فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: اگر دولت حمایت منسجم از کارآفرینی را نداشته باشد، گرایش جوانان به دست آوردهای خارجی به صورت مداوم خواهد بود.

باقری اصل یادآور شد: با وجود نرم‌افزارها و طرح‌های خارجی متعدد، چند نمونه پروژه خوب داخلی داشتیم که توانستند در مقابل نمونه‌های خارجی بایستند؛ این امر نشان دهنده پتانسیل بیش از انتظار داخل کشور در حوزه ICT و کارآفرینی در این حوزه را نشان می‌دهد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
مبانی و چارچوب نظری، پیشینه تحقیق داخلی و خارجی در مورد فناوری اطلاعات در سازمان