فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مناظره های امام رضا (ع) نمونه ای از کرسی های آزاد اندیشی بود


حجت الاسلام عباس نظری روز شنبه به مناسبت سالروز شهادت امام رضا (ع) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این امام همام بدلیل مناظره های علمی متعددی که با اندیشمندان مسلمان و غیر مسلمان داشتند، دارای شخصیت علمی برجسته ای هستند که می توان از این بعد شخصیتی حضرت، در ترویج فرهنگ و معارف دینی استفاده کرد.
وی پیرامون ابعاد شخصیتی این امام همام اظهار داشت: امام رضا(ع) هشتمین امام شیعیان است که به عنوان امام رئوف ملقب و از مقام علمی والایی برخوردار بوده است تا آنجایی که ایشان را عالم آل محمد لقب داده اند.
این مسوول افزود: دوران امام رضا(ع) زمان ویژه ای است، عصر ایشان عصر مناظره ها و مباحث علمی مختلف است بنابراین مناظره هایی که این امام همام با سران ادیان و مذاهب انجام دادند خیلی ویژه و گوناگون است.
حجت الاسلام نظری تصریح کرد: ورود امام رضا(ع) به مناظره ها و مباحث علمی نشانگر این است که این امام از علم و استدلال بالایی برخوردار بودند به گونه ای که خود مخالفان و کسانی که رقیبان ایشان بودند به برتری علمی امام هشتم اذعان داشتند.
وی، با اشاره به نقش سیاسی امام رضا(ع) در عصر خود اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) در زمانی که زندگی می کردند علاوه بر چهره دینی نقش یک چهره سیاسی را نیز در حکومت اسلامی ایفا می کردند و امام رضا(ع) از این قائده مستثنی نیست.
حجت الاسلام نظری افزود: زمانی که امام رضا(ع) ولایتعهدی را پذیرفت مامون عباسی برای اینکه ایشان کانون مبارزه علیه حکومت عباسی نشود به دنبال دور کردن این امام بزرگوار از مدینه بود.
وی، مشروعیت بخشیدن به حکومت و پذیرش پست و مقام را از اهداف مامون عباسی در جهت تخریب شخصیت آن امام بزرگوار عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه امام رضا(ع) هوشمندتر و قوی تر از مامون بود توانست با هوشمندی و درایت نقش مهمی در مسائل سیاسی به نفع جهان اسلام ایفا کند و توطئه های حکومت عباسی را خنثی سازد.
این مسوول با اشاره به سبک زندگی اسلامی در سیره امام رضا(ع) تصریح کرد: تمام زندگی ائمه اطهار(ع) یک الگو برای جامعه اسلامی است و درباره امام رضا(ع) مهمترین این الگوپذیری در عبادت و بندگی خلاصه می شود.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: آن حضرت در راه تفسیر و تبیین آیات قرآن تلاش گسترده ای انجام داد و برای رواج سنت پیغمبر تا آنجا پیش رفت که جانش را فدای این راه کرد.
وی اظهار داشت: اهل بیت (ع) تجلی اخلاق و خلق عظیم پیامبر(ص) بودند، به گونه ای که حضرت امام رضا (ع) در زندگی فردی و اجتماعی آیینه تمام نمای صفات نبی مکرم اسلام بود.
حجت الاسلام نظری در خصوص اقدامات انجام شده به مناسبت شهادت این امام همام در قزوین نیز گفت: به مناسبت شهادت امام هشتم در تمام مساجد استان به ویژه مساجدی که دارای امام جماعت هستند مراسم عزاداری در حال برگزاری نی باشد و از دیشب و امروز در500 مسجد برنامه عزاداری برپا است.
وی تصریح کرد: همچنین امروز برخی هیات ها و دسته جات عزاداری به سمت امامزاده حسین (ع) قزوین حرکت کرده و مراسم عزاداری سالروز شهادت این امام را در آنجا برگزار کردند.
7389/ 3013

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کرسی آزاد اندیشی