فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



پایان جلسه آموزش قرآن و دیدار با پروردگار


به گزارش روز سه شنبه خبرنگار معارف ایرنا، شورای عالی قرآن درگذشت علامی استاد و معلم قرآن را به خانواده وی و جامعه قرآنی تسلیت گفت و از تشییع پیکر این استاد قرآن در روز (چهارشنبه) خبر داد که از مسجد امام حسن عسگری (ع) به سمت گلزار شهدای امام زاده علی بن جعفر قم برگزار می شود.
بر اساس این گزارش، مراسم بزرگداشتی نیز در همان روز از ساعت 14 و 30 دقیقه تا 16 در مسجد امیرالمؤمنین (ع) (دورشهر) برپا خواهد شد.
استاد ابوالفضل علامی در سال 1337 در استان قم دیده به جهان گشود و در سال 1359 وارد حوزه علمیه قم شد و از اساتید به نامی چون آیت الله محفوظی کسب فیض نمود. از ایشان آثار قرآنی متعددی به چاپ رسیده است و سابقه همکاری با سازمان ها و نهادهای قرآنی کشور در کارنامه کاری ایشان ثبت شده است.
وی پس از انقلاب در کنار کار، دروس حوزه را در حوزه علمیه قم شروع کرد و پس از گذراندن دوره مقدماتی و سطح، چهار سال به تحصیل فقه اشتغال داشت و همزمان به امر پژوهش در زمینه علوم و معارف قرآن پرداخت و علاوه بر پژوهش در حوزه قرآن به تدریس علم قرائت و تاریخ و علوم قرآن و کتب اعتقادی اشتغال داشت.
علامی از سال 1380 بیشتر به تدریس در حوزه آموزشی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم داشت که بخشی از تدریس ها نیز در دوره های تخصصی و ارتقاء قاریان و جامعه قرآنی بوده است.
از این استاد قرآن آثاری همچون آموزش ترجمه ومفاهیم قرآن کریم در سه جلد، ویرایش علمی قرآن حکیم با همراهی کریم دولتی، آداب تلاوت قرآن، زبان قرآن، پژوهشی در علم تجوید، درآمدی بر علم تجوید (ترجمه کتاب التمهید فی علم التجوید نوشته ابن جزری)، درآمدی بر دانش وقف وابتدا، تجوید، تجوید نماز، آموزش صحیح خوانی وزیباخوانی نماز و آشنایی با ضبط المصحف باقی مانده است.
کتاب های آواشناسی زبان عربی (ترجمه الاصوات اللغویه نوشته دکتر ابراهیم انیس) فرهنگ اصطلاحات صرف ونحو عربی (ترجمه کتاب معجم لغه النحو العربی نوشته آنتوان دحداح لبنانی)، حوزه معارف اهل بیت(ع)، قرآن صاعد (آموزش معارف اهل بیت در 2 جلد) و مفاتیح (با علائم ترمیم نگارشی) و رسم الاملاء از دیگر آثار اوست.
علامی از سال 1360 به امر داوری مسابقات قرآن در رشته های تجوید، وقف وابتدا و صوت اشتغال داشت و در شوراهای تخصصی قرآنی، آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن، تحقیق مرکز طبع ونشر قرآن کریم و کارگروه «علمی وفنی» ستاد عالی مسابقات قرآن کشور عضو بود و در بنیاد بین المللی حفظ قرآن کریم، ستاد عالی و شورای راهبردی مسابقات قرآن کشور، کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت مؤسس«مجمع قاریان و حافظان استان قم فعالیت داشت.
این استاد قرآن که در سال 88 به عنوان خادم قرآن کریم معرفی شده بود، در پنجمین مراسم تکریم چهره های قرآنی کشور سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان «استاد آموزش قرآن کریم» تجلیل شد.
فراهنگ**1003**1027

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تلاوت استاد کریم منصوری در پایان دوره کانون آموزش قرآن