سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تونس همچنان ناآرام/ کامیون آتش نشانی به آتش کشیده شد


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الیوم السابع، یک منبع در سازمان دفاع شهری تونس در منطقه "القیروان" گفت که یک کامیون آتش نشانی وابسته به این ارگان عصر پنجشنبه به دست جوانان  به آتش کشیده شد.

بر اساس تصاویر منتشر شده یک دستگاه مینی بوس هم به دست معترضان خشمگین به آتش کشیده است.

یک منبع در سازمان دفاع شهری تونس افزود: معترضان با به آتش کشیدن لاستیک‌ها در اطراف انبارهای "الدیوانه" در محله "دار الامان" در قیروان راه را مسدود کردند.

این منبع گفت که 3 نیروی امنیتی به دلیل مجروح شدن در خلال درگیری با معترضان در اطراف الدیوانه به بیمارستان منتقل شدند و این در حالی است که عملیات تعقیب و گریز امنیتی علیه تعدادی مظنون ادامه دارد.

همچنین خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که دو جوان تونسی به یک بانک در محله "التضامن" در غرب پایتخت تونس حمله کردند.

ناآرامی‌های تونس از شنبه گذشته در پی مرگ «رضا الیحیاوی» 28 ساله یکی از جوانان معترض به بحران بیکاری بر اثر برق گرفتی در نزدیکی مقر استانداری القصرین آغاز شده و به تدریج به مناطق مختلف این کشور کشیده شده است.

طی دو روز گذشته در پی درگیری بین شهروندان تونسی و نیروهای امنیتی این کشور در شهر القصرین  یک پلیس کشته و 59 نفر هم زخمی شدند.

همچنین در پی درگیری بین نیروهای پلیس تونس و شهروندان این کشور در شهر القصرین که در اعتراض به بحران بیکاری تظاهرات کرده بودند، 246 نفر زخمی شدند.

علی‌رغم اینکه بیکاری و فقر به میزان زیادی در آغاز انقلاب علیه نظام سابق تونس تاثیر داشته است، اما همچنان این پدیده در این کشور وجود دارد.

تونس در حالی وارد پنجمین سال انقلاب خود شده است که این کشور در سال گذشته میلادی شاهد چندین حادثه تروریستی خونین بود و از سوی دیگر بحران بیکاری در این کشور در سایه کشمکشهای سیاسی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ر


ویدیو مرتبط :
تصادف قطار با کامیون آتش نشانی