علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



میزان مصرف آب در بخش صنعت استان کرمانشاه ۴ درصد است


به گزارش خبرنگار مهر، کیاست امیریان در جلسه کارگروه اقتصاد استان که امروز پنجشنبه در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به شاخص های حفاظت و بهره برداری برنامه چهارم و پنجم اظهار داشت: تا پایان برنامه ششم توسعه باید مصرف آب زیرزمینی و در کنار آن بهره وری در بخش خصوصی را ۲۵ درصد افزایش داد.

مدیرعامل شركت آب منطقه‌ای كرمانشاه با بیان اینکه تعداد ۲۹۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان پر شده، افزود: تجهیز چاه ها به ابزار اندازه گیری هوشمند، تقویت آبخوان از طریق افزایش بازرسی ها، از جمله شاخص های حفاظت و بهره برداری بودند.

امیریان کنترل ۳۸۰۰ حلقه چاه پروانه دار و فاقد پروانه را از جمله اقدامات انجام شده در بحث شاخص ها عنوان کرد و گفت: ۱۲ هزار حلقه چاه پروانه دار داریم  و تنها یک ششم چاه ها ادوات اندازه گیری دارند.

وی تجهیز چاه های آب به ادوات اندازه گیری را الزامی دانست و گفت: میزان بارندگی های استان کرمانشاه ۵۹۸ میلیمتر بوده که نسبت به سال گذشته آن ۹۲ درصد ‌نسبت به میانگین بلندمدت ۴۸ درصد افرایش داشته است.

این مسئول بیان کرد: استان کرمانشاه طی سال های اخیر با مشکل کمبود بارش ها مواجه بوده و ۸۰۰ میلیمتر کاهش بارندگی داریم و با وضعیت امسال تنها یک ششم کاهش بارندگی های استان جبران شده است.

امیریان با بیان اینکه ۹ سد در دست اجرا در استان کرمانشاه وجود دارد، گفت: ۳۵ هزار و ۵۰۰ هکتار شبکه اصلی اجرا و ۴۶۰۰ هکتار شبکه فرعی، ۱۷ هزار و ۸۵۰ شبکه در دست اجرا و ۲۵ هزار و ۳۰۰ شبکه در دست مطالعه داریم.

سراب ها و رودخانه‌ها در تابستان با مشکل کمبود آب مواجه می‌شوند

مدیرعامل شركت آب منطقه‌ای كرمانشاه افزود: باوجود اینکه بارندگی های اخیر سبب طغیان رودخانه ها و سراب های استان کرمانشاه شده اما در تابستان دوباره با مشکل کمبود آب مواجه می شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: استان کرمانشاه یک و نیم درصد وسعت کشور، ۲.۶ درصد جمعیت کشور، ۵ درصد اراضی قابل کشت کشور، ۷.۶ درصد اراضی دیم و ۲.۶ درصد اراضی آبی کشور را به خود اختصاص داده است و امسال نیز وضعیت بارندگی ها در استان خوب بوده است.

امیریان با ادامه توضیحات گفت: ۳ طرح آبرسانی در کرمانشاه، سنقروکلیایی و پاوه، آبرسانی میان مدت به گیلانغرب، صحنه و کرندغرب و آبرسانی بلندمدت به اسلام آباد غرب، کرند غرب، تازه آباد و هرسین در دست اجرا داریم.

این مسئول با بیان اینکه ۵ طرح ساماندهی رودخانه در استان کرمانشاه در دست انجام است، افزود: طرح ساماندهی قره سو ۸۹ درصد پیشرفت دارد.

وی عدم تخصیص اعتبارات کافی در سال گذشته را از دلایل عدم موفقیت برخی طرح ها عنوان کرد و ‌گفت: عدم تمایل بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در طرح های تامین و انتقال آب از دلیل دلایل کندی کار بوده است.

امیریان میزان مصرف آب در بخش کشاورزی در کشور را ۹۳ درصد عنوان کرد و  افزود: مصرف آب شرب خانگی در کشور ۶.۱ درصد و صنعت ۲ درصد است اما در استان کرمانشاه میزان مصرف آب در بخش کشاورزی ۹۰ درصد، شرب ۶ درصد و صنعت ۴ درصد است.

وی مدیریت غیرسازه را از جمله اهداف خود عنوان کرد و افزود: سال گذشته ۳۸ کیلومتر اجرای طرح ساماندهی رودخانه در استان داشتیم و این میزان در سال ۹۳ نیز ۲۵ کیلومتر بود.


ویدیو مرتبط :
اندازه گیری میزان مصرف آب با فلوئید (Fluid)