سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ارائه یک سری احکام به عنوان برنامه ششم بدعت جدید دولت است/ انتقاد از عدم ارائه بودجه چنددوازدهم توسط دولت


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان طی سخنانی به عنوان طراح طرح دو فوریتی تمدید مهلت اجرای قانون پنجم توسعه به مدت یک سال دیگر، اظهار داشت: دولت در ارائه بودجه 95 حدود 45 روز تأخیر داشت و معلوم نیست چرا تاکنون لایحه بودجه چند دوازدهم تقدیم مجلس نشده است.

وی با بیان اینکه دولت برنامه ششم توسعه را نیز با تأخیر تقدیم مجلس کرد، گفت: با توجه به تأخیر در ارائه برنامه ششم امکان بررسی و تصویب آن در این مجلس فراهم نشد، بودجه 95 باید براساس احکام برنامه ششم نوشته می شد اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد، برنامه‌ای هم که به عنوان برنامه ششم ارائه شده، در واقع برنامه نیست بلکه احکام مورد نیاز برای تنظیم یک برنامه است که این نوعی بدعت محسوب می شود.

وی اضافه کرد: این لایحه ارائه شده از نظر مجلس برنامه نیست و مورد قبول مجلس شورای اسلامی نیست. برنامه باید به تصویب مجلس برسد، پیشنهاد ما این بود که برنامه پنجم توسعه را از آنجایی که احکام آن برای ما بسیار دارای اهمیت است تمدید کنیم چرا که تنها دو هفته به پایان سال باقی مانده است.

نماینده کرمان در مجلس در بخش دیگری از سخنانش گفت: تنها دو هفته به پایان سال 94 باقی مانده، متأسفانه اگر مادر سال 95 فاقد برنامه باشیم نمی‌توانیم براساس هیچ حکمی، حقوق مردم را پیگیری کنیم، تمدید برنامه پنجم در شرایط فعلی امری ضروری است و باید انجام شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: دولت قرار بود لایحه چنددوازدهم بودجه را تقدیم مجلس کند اما تاکنون این لایحه ارائه نشده است. دولت چطور می‌خواهد از ابتدای فروردین سال آینده بودجه‌های جاری و عمرانی را پرداخت کند. تأخیر دولت در ارائه لایحه برنامه ششم توسعه را با تصویب پیشنهاد جایگزین می‌توانیم جبران کنیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تذکر رسایی در باره استنکاف دولت در ارائه لایحه برجام