ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



روند منفی قایقرانان از لندن تا ریو/ پاروی بی‌قایق ایرانی‌ها!


به گزارش خبرگزاری فارس، بعد از عدم کسب نتیجه توسط ملی‌پوشان آبهای آرام، چشم همه مسئولان ورزش و فدراسیون به روئینگی‌ها بود بلکه طلسم سهمیه نگرفتن قایقرانی برای المپیک ریو بشکند که اتفاقا این طلسم توسط مهسا جاور شکسته شد. مهسا جاور ملی‌پوش روئینگ بانوان هم رکورد تعداد حضور بانوان در المپیک را شکست و هم طلسم نتیجه نگرفتن قایقرانی را.

* بانوان درخشیدند، مردان ناکام ماندند

بانوان روئینگ‌سوار کشورمان در مسابقات کسب سهمیه المپیک عملکرد قابل قبولی داشتند، موضوعی که در بخش مردان کاملا برعکس بود. مهسا جاور با قرار گرفتن در رده دوم سهمیه گرفت و تیم دو نفره بانوان هم اگرچه سهمیه نگرفت، اما حضور مستقیم این تیم در نیمه‌نهایی عملکرد قابل قبول آنها را می‌رساند.

با توجه به توزیع 7 سهمیه المپیک در قایق تک نفره سنگین وزن، مسئولان فدراسیون انتظار داشتند عاقل حبیبیان در این مسابقات سهمیه المپیک را بگیرد تا نتیجه لندن تکرار شود، اما نتایج حبیبیان همه را در شوک فرو برد.

اگرچه وی پیش از این در قایق سبک‌وزن رقابت کرده و سابقه شرکت در مسابقات برون‌مرزی در قایق سنگین‌وزن را نداشت، اما با تمریناتی که در خارج از کشور برگزار کرده بود اطمینان داشت می‌تواند سهمیه را برای ایران به ارمغان بیاورد. حبیبیان در این رقابت‌ها با نتیجه‌ای که در مرحله مقدماتی داشت به رپه‌شارژ رفت و بعد از آن هم با نتیجه‌ای که در مرحله نیمه‌نهایی کسب کرد با حضور در فینال B کارش برای کسب سهمیه به اما و اگر کشیده شد. در نهایت هم وی با قرار گرفتن در رده دهم سهمیه را از دست داد.

در قایق دو نفره سبک وزن مردان هم کسی انتظار کسب سهمیه نداشت که ملی‌پوشان در این مسابقات به فینال B صعود کرد، اما به دلیل مشکل یکی از بازیکنان و عدم اجازه پزشک این تیم در فینال حاضر نشد.

 

* اسلالوم هم دست خالی برگشت

ملی‌پوشان اسلالوم برای حضور در مسابقات کسب سهمیه راهی ژاپن شدند. امیرمحمد فتاح‌پور، رکسانا رازقیان و منیره نصرآزادانی ملی‌پوشان ایران در این رقابت‌ها بودند که نتوانستند کاری از پیش ببرند.

* بادبانی در حسرت المپیکی شدن ماند

احمد احمدی تنها ملی‌پوش ایران در رشته بادبانی بود و با وجود تمریناتی که ماه‌ها در کشورهای مختلف داشت در مسابقات ابوظبی نتیجه لازم را کسب نکرد تا حسرت حضور در المپیک در دل احمدی بماند.

* قایق‌ها در آبهای آرام غرق شدند!

بعد از عدم کسب نتیجه در مسابقات جهانی آبهای آرام، حاشیه‌های زیادی ملی‌پوشان این رشته را در بر گرفت. رئیس کمیته آبهای آرام استعفا کرد و یکی از ملی‌پوشان هم به دلیل مشکلاتی که با فدراسیون پیدا کرده بود به آلمان پناهنده شد. اگرچه مسابقات میلان پایان کار ملی‌پوشان نبود، اما در مسابقات قهرمانی آسیا در اندونزی هم ملی‌پوشان نتیجه خوبی نداشتند.

بعد از کسب نتایج ضعیف در مسافت 500 متر در هر دوبخش مردان و بانوان در کایاک و کانو، عادل مجللی شانس 100 درصد ایران برای کسب سهمیه در کانوی 200 متر به شمار می‌رفت. در بخش بانوان نیز فدراسیون امید داشت با وجود کسب یک سهمیه در کایاک توسط چین، آرزو حکیمی بتواند با قرار گرفتن در سکوی دوم سهمیه بگیرد، اما با نتایجی که به دست آمد همه معادلات برهم خورد. حکیمی ششم شد و مجللی سوم؛ هیچ کدام هم نتوانستند جواز حضور در ریو را کسب کنند.

* پرونده قایقرانی با یک سهمیه بسته شد

مسابقات کسب سهمیه المپیک در رشته قایقرانی به پایان رسید و این رشته ورزشی فقط یک ورزشکار المپیکی در ریو دارد، اما حاشیه‌های این رشته هنوز به پایان نرسیده است. دو سال دیگر ملی‌پوشان باید در بازی‌های آسیایی شرکت کنند، اما تعدادی از ملی‌پوشان کایاک به دلیل اعتراضی که به مربی تیم ملی دارند از حضور در اردوها سر باز زدند؛ آرزو حکیمی در تمرینات شرکت نمی‌کند و هدیه کاظمی هم تنها در آزادی تمرین می‌کند.

با نتایجی که در مسابقات کسب سهمیه المپیک به دست آمد حالا زنگ خطر برای مسئولان فدراسیون قایقرانی به صدا در آمده تا بیشتر به فکر این رشته پرمدال باشند.

انتهای پیام/ر


ویدیو مرتبط :
پاروی بی قایق