سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تور رایگان پرنده نگری و نمایشگاه عکس در تالاب زریبار در جریان است


به گزارش خبرنگار ایرنا، این برنامه ها از روز سه شنبه و با حضور مسوولین ادارات حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مریوان، مردم شهر مریوان و روستاهای اطراف زریبار و اعضای انجمن سبز چیا در نزدیکی روستای ینگیجه آغاز شد.
در این برنامه که توسط تیم پرنده نگری انجمن سبز چیا برگزار شده است، بعد از دیدن آثار نمایشگاه با تعبیه دوربین و تلسکوپ های مناسب می توان از فاصله نزدیک پرندگان زریبار را در سایت پرنده نگری شروان مشاهده کرد.
در نمایشگاه عکس پرندگان مهاجر مریوان که به مدت چهار روز دایر خواهد بود، 60 اثر از عکس های شیرکو کانی سانانی عکاس تیم پرنده نگری انجمن سبز چیا از پرندگان مهاجر و بومی مریوان از جمله لک لک سفید، اردک بلوطی، انواع حواصیل، انواع اردک ها و پرندگان شکاری به نمایش گذاشته شده است.
مسوولان برپایی این برنامه هدف از برگزاری آن را که تا جمعه ادامه خواهد داشت، شناساندن پرندگان مهاجر کردستان به شهروندان و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین اقشار مختلف مردم از جمله جوامع محلی اطراف زریبار، توسعه صنعت پرنده نگری و اکوتوریسم و کاهش شکار و آشتی مجدد شکارچیان با طبیعت عنوان کردند.
شهرستان مریوان به سبب داشتن پناهگاه حیات وحش زریبار و قرار گرفتن در مسیر کوچ پرندگان از شمال سیبری به شمال آفریقا هر سال پذیرای بیش از صد گونه از پرندگان مهاجر است و به سبب فراهم بودن شرایط مناسب برخی از این پرندگان در حاشیه این دریاچه لانه سازی و جوجه آوری می کنند.
تالاب آب شیرین زریبار یا زریوار در فاصله سه کیلومتری غرب شهر مریوان قرار دارد و طول آن حدود ۵ کیلومتر و عرض آن حدود ۱٫۶ کیلومتر است. وسعت تالاب به دلیل تغییرات حجم آبی در فصول مختلف متغیر و حداکثر عمق آن 5.5 متر است.
روستای ینگیجه در حاشیه دریاچه زریبار مریوان و در پنج کیلومتری غرب این شهر واقع شده است.
دهم ماه 'می' ‌مصادف با 21 اردیبهشت‌ماه 1395 به نام روز جهانی پرندگان مهاجر نامگذاری شده که شعار امسال این روز 'توقف کشتار، گرفتن و تجارت غیرقانونی پرندگان مهاجر' است.
3020/6108

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پرندگان تالاب زریبار